Bilder från din senaste tur (ej i fjällen)

Kortis nära järna

Bilagor

• DSC02239.jpeg
    9.5 MB · Visningar: 65
  • DSC02231.jpeg
    4.7 MB · Visningar: 63
  • DSC02211.jpeg
    7.3 MB · Visningar: 65
  • DSC02221.jpeg
    7.8 MB · Visningar: 65
Slog läger på en liten ö i Grycken/Nöungen mitt mellan Edsbyn och Los. Ännu en trevlig tur hemmavid. 1.jpg2.jpg3.jpg

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Häftigt
Hur hanterar du snö? Bli det halkigt på stenar? Jag ska till Sarek till helgen och där har kommit snö på 1000 m höjd och jag har tänkt ta mig till ett pass som ligger på strax över 1400m. Har ingen erfarenhet att gå i steniga branter på nyfalen snö.
Är det brant och halkigt så åker mina Kahtoola stegjärn på, även om det är mixad terräng och inte direkt svartis. Då kan man fortsätta röra sig avspänt utan att "halktesta" varje steg. Ståltaggat - det finns en lite lättare alu-versionen, men de tar slut fort på mixat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips