Märkligt att den är kort… Jag är 1.90 och jag har ställt in så den sitter som en smäck.Nu har jag fått hem igf.
Den är kort...passar rygglängd upp till 40cm ? Jag har 48-50 cm
Ska finnas en 90l version,undrar om den är längre ?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bilder fjällräven expedition och gyro
- Trådstartare Rian
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Har du satt axelremmar i toppstramarfästena och inte i skinnplattan?
Min skinnplatta är max I toppläge och gyro är inte justerbar upp/ner.
Axelremmarna kan monteras i den övre skinnplattan, som i sin tur är upphängd i toppstramare. Du har en upphängnings-/fästpunkt under om du vill korta av längden + möjlighet att reglera längden i den stansade ryggläder plattan. Det ger dig flera möjligheter att reglera inställningar inklusive reglering av själva ryggplattan. Själva gyro öronen är inte rörliga i höjdled.
Jag råkar ha 2st igf.
Tagit isär de och upptäckte att de är annorlunda konstruktion.
En har svetsad ram med vinklade övre vertikal rör och någon slags platt fjädrande glasfiber.
Den andra har popnitad ram,raka vertikala rör och troligtvis platt fjädrande alu som är formad.
Säcken med glasfiber har 2 rader med toppstramare anslutning annars är det bara färgsättning som skiljer.
Tagit isär de och upptäckte att de är annorlunda konstruktion.
En har svetsad ram med vinklade övre vertikal rör och någon slags platt fjädrande glasfiber.
Den andra har popnitad ram,raka vertikala rör och troligtvis platt fjädrande alu som är formad.
Säcken med glasfiber har 2 rader med toppstramare anslutning annars är det bara färgsättning som skiljer.
Bilagor
Alla mått är samma vad jag kan se.Kul produktanalys, jag undrar hur Fj tänkte kring de olika varianterna… är dina säckar olika stora? Jag tog min IGF till Helagsområdet i år, bild bifogas.
Min tanke är att de kanske sparade tid och pengar på att skippa svetsning och aluprofil bladfjädern kontra glasfiber kanske likaså?popnitsvarianten är betydligt vekare.
Min(svetsade) säck i svart har toppstramare på två höjder det har inte den popnitade,har din även 2 höjder?
Jepp, två nivåer och jag har inga popnitar. Möjligen en fråga om mk 1 och mk 2?. Hursomhelst, slitvargar.Alla mått är samma vad jag kan se.
Min tanke är att de kanske sparade tid och pengar på att skippa svetsning och aluprofil bladfjädern kontra glasfiber kanske likaså?popnitsvarianten är betydligt vekare.
Min(svetsade) säck i svart har toppstramare på två höjder det har inte den popnitade,har din även 2 höjder?
Vill även inflika att den gröna igf har standard vinylon i det gröna tyget medan den svarta har genomgående nåt förstärkt tyg,corylon1000d -tror det är snarlikt cordura 1000d. Efter 3 tvättar på raken av bägge ryggsäckar i 60 grader och hängtorkning för att få bort pu beläggning är den svarta som ny helt utan spår av att tagit stryk eller gått upp i någon söm av detta medans den gröna förlorade lite av sin glans i grönfärgen,blev lite sprödare och samtliga sömar blev lite mer synliga,då vinylon är mycket känsligare material.
Gick bra ändå även denna gång,är en "gambling" varje gång man köper en gammal ryggsäck då den tyvärr måste igen denna process och den kan absolut slitas i stycken eller på annat vis förstöras.
Gick bra ändå även denna gång,är en "gambling" varje gång man köper en gammal ryggsäck då den tyvärr måste igen denna process och den kan absolut slitas i stycken eller på annat vis förstöras.
Tips centrifugera inte, Det är den mekaniska nötningen vid centrifugerin som sliter.
Min köksficka är 170x150x50. Kontorsfickor bör vara 200x140x30.
Liknande trådar
- Svar
- 39
- Visningar
- 5 M
- Svar
- 3
- Visningar
- 515 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar