Bild från din senaste tur

Kiruna fjällen 30 oktober
9413D6EF-8774-45E4-82FE-8CA67B670F3F.jpeg

Står mellan Darfalcohkka och Darfalcorru med utsikt västerut. En kämpig nedstigning väntar.
Augusti 2021.

Bilagor

• 20210804_175900.jpg
    20210804_175900.jpg
    2.8 MB · Visningar: 114

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Vi återvände till Härjångsdalen på årets fjällvandring. Bilden är tagen den 23/7 strax före vindskyddet i riktning mot Vålåstugorna. Här kan man hitta fina tältplatser nere vid sjöarna.
A59C84D0-3C77-4F13-AA81-BE348CDC9600.jpeg

Jag har under vecka 30 vandrat i Bunnerfjällen i Jämtland. Det var väldigt vackert där.

Jag var uppe på Västra Bunnerstöten, och bilden visar Östra Bunnertjärnen som är precis nedanför Västra Bunnerstöten. Man ser faktiskt mitt tält på vänster i bild, ett orange tält. Jag sov två nätter vid tjärnen. Jag var helt solo här...underbart.

Visa bilaga P1035055.JPG
Jag kan säga att Bunnerfjällen gav mersmak. Jag ska skriva om vandringen i min blogg här på Utsidan.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips