Ja, vi hade tur att hitta den, annars var det mest stenar och snö där, 1067 möh. Örfjellet som ses där bakom besteg vi nästa dagen.Wow! Vilken fin lägerplats!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bild från din senaste tur
- Trådstartare danisko
- Start datum
Höga Kustenleden kanske inte platsa in här bland alla vackra fjällbilder. Men ni som kommer att vandra leden, se upp för alla designade vindskydden. Det finns 9 designade totalt, varav 7 ligger vid Höga Kustenleden. Sista natten innan Örnsköldsvik sov jag i en av de "Off-Centered" som den kallas med en fantastiskt utsikt. Älskar alla vindskydd även de gamla, tyvärr missade jag en längs vägen. De flesta är designade så att de smälter in i landskapet och är lätt att missa om man inte vet deras position.
Bilagor
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Mot Nallo!
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Höga Kustenleden kanske inte platsa in här bland alla vackra fjällbilder. Men ni som kommer att vandra leden, se upp för alla designade vindskydden. Det finns 9 designade totalt, varav 7 ligger vid Höga Kustenleden. Sista natten innan Örnsköldsvik sov jag i en av de "Off-Centered" som den kallas med en fantastiskt utsikt. Älskar alla vindskydd även de gamla, tyvärr missade jag en längs vägen. De flesta är designade så att de smälter in i landskapet och är lätt att missa om man inte vet deras position.
Oj vilket häftigt vindskydd och vilken härlig utsikt! Fast jag skulle inte tordas sova på golvet i det...
Augusti 2020. Efter en blöt och regnig dag i Snavvavagge och nere i Rapadalen slog vi läger mellan Alep och Lulep Vassjajågåsj. Det regnade på kvällen men när jag på natten gick ut hade det klarnat upp, det var fullmåne, marken var torr och tom blöta kläder som vi bara lagt mellan inner- och yttertält hade torkat. Strax före 05 lade jag mig ute för att titta på soluppgången. Ja det var myggfritt 
Just nu. Vallevarre.
Längs en bärgsida på dalen upp mot Grimselpasset.
Henning
Vilken fantastiskt fin liten sjö!
Då var min lilla sista bonus fjälltur averkad för detta år kom ner till Vakkotavare efter några dagar. Vädret var fint hela tiden men lite för varmt. Tur att det inte regna för sista delen ner till stugan och vägen västerut är ju som sagt ganska brant på sina ställen. Nu är det stugan vid älven som gäller och då lite jakt även så man får lite kött till vintern igen.
Senast ändrad:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg