Big Agnes-tält återförsäljare?

Hej.

Har funderingar på en Thru-hike på en större del av PCT och är ute efter ett UL-tält, och har fått upp ögonen för ett "Big Agnes Copper Spur UL2" http://www.outdoorgearlab.com/Backpacking-Tent-Reviews/Big-Agnes-Copper-Spur-UL2

Finns det någon återförsäljare i Sverige?
Någon som har erfarenheter om just Big Agnes-tält i allmänhet?
Om inte, har ni egna erfarenheter om vilket företag i USA el. liknande har bra leveraser till Sverige?

Tackar på förhand.

Jag vet ingenting om vare sig det ena eller andra men har en idé. Är det inte bättre att köpa den på plats när du ska iväg? Då slipper du kånka den tillbaks till USA och du slipper moms. Den enda baksidan vad jag kan se, är att du får prova det först när du väl är där.

//A

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tackar för tipsen. Aldrig beställt från REI, men hört att de är ganska så ledande inom friluftsutrustning i USA och känns ganska pålitliga.

Ja, det är just det, man vill lite känna och klämma på det. Se hur det fungerar innan man åker över. Men får överväga att ev. köpa på plats, annars kan man hoppas att de skickar som "Gift" och slippa momsen.

Hej.

Har funderingar på en Thru-hike på en större del av PCT och är ute efter ett UL-tält, och har fått upp ögonen för ett "Big Agnes Copper Spur UL2" http://www.outdoorgearlab.com/Backpacking-Tent-Reviews/Big-Agnes-Copper-Spur-UL2

Finns det någon återförsäljare i Sverige?
Någon som har erfarenheter om just Big Agnes-tält i allmänhet?
Om inte, har ni egna erfarenheter om vilket företag i USA el. liknande har bra leveraser till Sverige?

Tackar på förhand.

Jag var själv inne på att köpa ett BA-tält tills jag upptäckte att angiven vattenpelare är 1200 mm på både golv (!) och väggväv. De är UL av en anledning m.a.o.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips