Betalning i STF stugor

Signatur "en som inte skulle blir ledsen om det kommer Wifi i stugorna"[/QUOTE]

Wifi i stugorna...det har du på fjällstationer. Då försvinner ju hela vildmarkskänslan om du har tillgång till Wifi i alla mindre stugor. Det är oerhört stressbefriande att inte kunna vara uppkopplat, men vi är alla olika.
Mvh Veni
 
Wifi i stugorna...det har du på fjällstationer. Då försvinner ju hela vildmarkskänslan om du har tillgång till Wifi i alla mindre stugor. Det är oerhört stressbefriande att inte kunna vara uppkopplat, men vi är alla olika.
Mvh Veni

jag är enig med dig. 2013 var jag helt ensam i fjällklubbens stuga 6 dagar i oktober, så himla skönt, bara jag, mina tankar, inte många som var ute och rörde sig heller. en riktig hjärnrensare blev det.
 
Det är möjligt att jag är ensam om att tycka att förbokar du bör du vara garanterad sängplats.

Att hantera förbokningar och garantera sängplats då tror jag du hamnar i detta med WiFi i stugorna eller ej igen alt. att stugvärden har internet. Idag har inte alla stugor ens telefonkontakt så där blir det halvt omöjligt att administrera förbokning.....

Förslag att slippa stressen vandra perioder då det är mindre folk i stugorna eller upptäcka nya områden. Var själv i höstas och vandra i Vindelfjällen och inga problem med plats i stuga.... snarare tvärtom att vi var få ute och njöt av höstvädret...
 
Sängplats

Du kan inte garanteras sängplats i fjällstugorna hur du än bokar, men du får alltid sovplats.
Bäst är ju att inte kunna boka en plats i en viss stuga. Det är skönt att inte ha en massa bokningar att passa. Kan tex vara skönt att helt plötsligt bara stanna en natt till i en stuga av olika anledningar. Eller göra en annan tur, då är det skönt att bara ha betalat för ett visst antal nätter i förväg.
 
STF och fjällstugor betalning uppdatering

Har blivit STF stugvärd och detta är en uppdatering eftersom detta är ett kärt och förvirrat ämne och förändras år från år. Hoppas jag fått med det mesta i denna förvirrande värld ;-)

A) Betala med kort
Finns i vissa stugor. Dom kort som gäller är Dinners och Mastercard
Jämtland: Arådalen, Gåsen, Lunndörren, Stensdalen och Vålåstugan.
Vindelfjällen: Syter och Aigert
Lapplandsfjällen: Abiskojaure, Alesjaure, Sälka och Kaitumjaure.
ex. Abiskojaure medlem 15/6 - 20/9 400:- /person

2015 Norra Kungsleden har tillägg 50 Skr. Bastutilläget är borta

STF om Kortbetalning och förbetalning

STF Hjälp sida

B) Förbetalning går att göra på web
ex. Abiskojaure medlem 15/6 - 20/9 350:- /person

(ej norra 300 Skr men kolla per stuga på STF web:en)

C) Betala kontant
Kontanter fungera SEK, EUR, NOK eller DKK
http://www.svenskaturistforeningen.se/hjalp/
ex. Abiskojaure medlem 15/6 - 20/9 400:- /person

D) Ta ut pengar på våra fjällstationer och fjällstugor ==> du kan ha pengar till nästa stuga utan kort
Går att ta ut kontanter på vissa ställen som har kortläsare

Som alltid går det inte att BOKA plats men du garanteras plats på något sätt
se http://www.svenskaturistforeningen....F-Fjallstugor/Kortbetalning-och-forbetalning/
"Oavsett om du förbetalat boende i en STF Fjällstuga eller inte, är du alltid garanterad en sovplats och tak över huvudet. En sovplats i våra fjällstugor är antingen en ordinarie sängplats eller en bekväm golvbädd som innebär en madrass på golvet, täcke och kudde. "

E) Förbetala ditt boende på fjällstation Abisko
Finns möjlighet för de olika områdena att köpa på fjällstationer kolla med resp fjällstation/område.... är mitt tips

--------
Övriga kampanjer

Fjälluffa har försvunnit om jag fatta rätt...

100% FJÄLL TILL 30% BÄTTRE PRIS!
För dig som är mellan 18-26 år har vi tagit fram ett erbjudande där du får 30 % rabatt på boende på utvalda datum och STF boende i fjällen. 100% Fjäll till 30% Bättre pris gäller 21/6 - 12/7 och 30/8 - 27/9 på våra fjällstationer i Abisko, Kebnekaise, Saltoluokta, Storulvån, Blåhammaren, Sylarna, Helags, Grövelsjön, Åre torg och i alla våra fjällstugor. Du bokar online och måste vara medlem i STF för att ta del av erbjudandet.

21/6 - 12/7 och 30/8 - 27/9 på våra fjällstationer i Abisko, Kebnekaise, Saltoluokta, Storulvån, Blåhammaren, Sylarna, Helags, Grövelsjön, Åre torg och i alla våra fjällstugor. Du bokar online och måste vara medlem i STF för att ta del av erbjudandet.

STF klippet
STF Klippet är en nyhet från STF
Här samlas alla våra mest rabatterade erbjudanden runt om i landet. Du får alltid minst 25 % rabatt på de erbjudanden som du hittar här på STF Klippet.

Köpa presentcheckar som du kan betala med i stugan


--------------
För er som undrar så verkar STF stugorna bli WiFi fria även i år ;-) Njut så länge det varar.....
 
Senast ändrad:
För två somrar sedan gick jag Jämtlandsleden (+) och då använde jag mig vid ett tillfälle av metoden att betala stugboendet (Fältjägarstugan) jag gjort på första fjällstation (Helags) jag kom till. Det funkade riktigt bra. Menar du att den varianten inte finns längre?

Som sagt flexibiliteten är stor och jag kan inte alla varianter men

Om jag förstår rätt så kan du även få faktura som du betalar vid en fjällstation med kort. Kan tillkomma fakturaavgift och kan finnas beloppgräns......
 

Sorry min otydlighet

Från http://www.svenskaturistforeningen.se/hjalp/

"Kan jag betala med kort?
Ja, på alla STFs fjällstationer samt de flesta vandrarhem kan du betala med de vanligaste betal- och kreditkorten, t ex VISA och Mastercard (dock ej Diners och American Express). Vilka som tar kort markeras med symbol på hemsidan och i "Upptäck Sverige". Under 2015 kommer du bara att kunna betala med konto- eller kreditkort i ett fåtal av STFs fjällstugor. Vi har givetvis alternativa betalningslösningar för övriga fjällstugor!. Läs mer här."
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Morgan Betalning på Keb? Fjällvandring 6
Smarrigchokladboll STF faciliteter off-season? Abisko - Nikkaluokta Fjällvandring 6
Stigvägensstig Tältplats runt Kebnekaise STF Fjällvandring 5
jesperholmstedt Kebnekaises östra led med STF guide - kan regn göra att turen inhiberas? Fjällvandring 1
dibblah STF Tältavgift Fjällvandring 58
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
dibblah STF Fjällstugecollage Fjällvandring 22
STF slutar köra båt i Ritsem efter 2019 Fjällvandring 36
dibblah STF har (delvis) förstört Sylarna Fjällvandring 428
89377 STF Kebnekaise & bokning Fjällvandring 9
Göran_ Hur tabu är det att använda STF stugornas "nödrum" off-season? Fjällvandring 44
tomhylsan STF toppmärken? Fjällvandring 6
nicko_ Gasol i STF-stugor med butik Fjällvandring 3
luffsarbjörn STF-butiken vid Gällivare tågstation? Fjällvandring 4
tomhylsan Vandra i Norge, medlem i STF? Fjällvandring 10
Sixsens STF fjälluffarkort? Fjällvandring 2
Christian1 STF gruppvandringar..vilken av dessa? Fjällvandring 10
Christian1 Singelvandring i Grövelsjön med STF? Fjällvandring 11
cez STF Abisko ledarledda vandringar Fjällvandring 3
avslut1008 STF och Kvikkjokk Fjällvandring 27
småen Hvorfor är STF så dyrt Fjällvandring 48
Martin Gidlund STF Färdledarutbildning Fjällvandring 1
bennyborgh STF - har föreningen spelat ut sin roll i fjällen? Fjällvandring 15
Nyman Topmärken, kass sevice från stf Fjällvandring 0
Nyman Toppmärken från StF- vilka toppar? Fjällvandring 2
Nyman Toppmärke från stf ngn som vet närmare om det? Fjällvandring 1
jonas2000 Sovsäck, reselakan eller påslakan i stugor Fjällvandring 9
Framskr_ida Tips fjällvandring 5-10 dagar stugor, ev Padjelanta Fjällvandring 4
dibblah Padjelantaledens BLT stugor Fjällvandring 4
Neae Tips gällande stugor Fjällvandring 4
starmac Stugor med riktiga toaletter Abisko-Nikka? Fjällvandring 47
sofiasahlen Stugor mellan Katterjokk – Abisko? Fjällvandring 5
Angelicat Stugor i Töfsingdalen/Hävlingen Fjällvandring 1
diwic Obemannade stugor med låsta rum (Vouggatjålme) Fjällvandring 2
rimn Stugor längs Padjelantaled inte i STF:s regi? Fjällvandring 10
Grangfors Hur är den att gå nu för en nybörjare? Jag går gärna med tält trots fina stugor. Fjällvandring 9
Ainon Stugor, Kvikkjock-Ammarnäs Fjällvandring 8
Adrian_Dahlquist Tips på vandring mellan stugor i höst Fjällvandring 2
GustavOh Rondane, stugor, tåg... Fjällvandring 6
KebneKajsa Stugor Fjällvandring 37
virab Vart vandra i Funäsdalen med barn mellan stugor? Fjällvandring 1
niben Stugor i jutenheim? Fjällvandring 2
JoW Stugor i fjällkedjan? Fjällvandring 1
svartöra Brända stugor tåga vi förbi Fjällvandring 1
highlandpark Utrustning när man sover i stugor? Fjällvandring 6
P.D Handla i stugor Fjällvandring 8
pfjell Fulla Stugor? Fjällvandring 2
linaliljedahl stugor vid Kebenekaise Fjällvandring 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.