Berghaus Crusader från nätbutik i England!?

Någon som känner till någon seriös näthandlare som säljer Berghaus Crusader, (cedar/green) i Size 3 från England (Tyskland går bra oxå, blir lite dyrare bara...) som ni kan rekommendera!?

P.S. amazon & ebay går bort!

Mvh troswe

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Storlek

Hej!
Jag är också intresserad av Crusadern.
Jag är lite osäker på storlek. Det finns en storlektguide, men jag lyssnar hellre på folk som använt den.

Vad har ni för storlek på era Crusader´s och hur långa är ni?

jag är 1.81 och hade en crusader storlek 3 som fungerade för mig. en gång hade jag en atlas storlek 4 men det funkade inte alls.

Berghaus Crusader size (Cyclops III back system)

Storlekar:

1 : 153~165 (Rygg 34-40cm)
2 : 160~173 (Rygg 38-43cm)
3 : 170~183 (Rygg 43-48cm)
4 : 183~198 (Rygg 48-54cm)

Mätt ryggen för att få en ryggsäck som passar optimalt, längden är bara en fingervisning... vissa människor har långa ben och en lång eller en kort rygg, och vissa har korta ben och en lång eller kort rygg. Så mätt ryggen för att få rätt storlek på ryggan är mitt råd, eller prova några ryggor om ni har möjligheten...

Mvh troswe

Bildkälla: https://int.berghaus.com

Bilagor

• 2016-01-27-15-54-28-1.jpg
    2016-01-27-15-54-28-1.jpg
    18.9 KB · Visningar: 759
Varför går Amazon bort?
Har beställt där massvis av gånger och de har den bästa kundservice jag stött på, någonstans i världen. Ebay däremot förstår jag...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips