Berghaus Crusader från nätbutik i England!?

Någon som känner till någon seriös näthandlare som säljer Berghaus Crusader, (cedar/green) i Size 3 från England (Tyskland går bra oxå, blir lite dyrare bara...) som ni kan rekommendera!?

P.S. amazon & ebay går bort!

Mvh troswe

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Storlek

Hej!
Jag är också intresserad av Crusadern.
Jag är lite osäker på storlek. Det finns en storlektguide, men jag lyssnar hellre på folk som använt den.

Vad har ni för storlek på era Crusader´s och hur långa är ni?

jag är 1.81 och hade en crusader storlek 3 som fungerade för mig. en gång hade jag en atlas storlek 4 men det funkade inte alls.

Berghaus Crusader size (Cyclops III back system)

Storlekar:

1 : 153~165 (Rygg 34-40cm)
2 : 160~173 (Rygg 38-43cm)
3 : 170~183 (Rygg 43-48cm)
4 : 183~198 (Rygg 48-54cm)

Mätt ryggen för att få en ryggsäck som passar optimalt, längden är bara en fingervisning... vissa människor har långa ben och en lång eller en kort rygg, och vissa har korta ben och en lång eller kort rygg. Så mätt ryggen för att få rätt storlek på ryggan är mitt råd, eller prova några ryggor om ni har möjligheten...

Mvh troswe

Bildkälla: https://int.berghaus.com

Bilagor

• 2016-01-27-15-54-28-1.jpg
    2016-01-27-15-54-28-1.jpg
    18.9 KB · Visningar: 752
Varför går Amazon bort?
Har beställt där massvis av gånger och de har den bästa kundservice jag stött på, någonstans i världen. Ebay däremot förstår jag...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips