Bergans Trysil 65L

Hej
Upptäckte denna ryggsäck på xxl, Bergans Trysil 65L för 999:- (Rek. 1 499:)
Väger 1,20 kg. Det väcker ett vist intresse.
Har sökt efter info om den men hittar inget, kunde inte se den på Bergans hemsida heller.

Någon som känner till den.

Mvh Dan.

Jag tror att Trysil är en serie ryggsäckar som är specialtillverkade för XXL.
Letade själv runt efter information om Trysil serien innan jag köpte den mindre Trysil 30 men hittade inget.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Klen?

Även om jag inte packar tungt så känns det som att bärsystemet är ok till 10-12kg. Då är kanske 65l onödigt bylsigt? Jag har själv funderat på denna pga priset. Skulle vilja testa den lite för att veta mer.

Jag ringde Bergans.
Det är en säck som Bergans gör till XXL, Bergans gör tydligen säckar till flera kedjor.
När jag tittar på Bergans Rondane 65 L så ser den bättre ut, har dock bara sett den på bild.
http://nettbutikk.bergans.no/Ryggse...e-65L-DustyBlue-NeonGreen-155157-p0000864321#
Volum: 65 L
Vekt: 1400 g
Brukerhøyde: 160–200 cm
Kvalitet: Nylon 210D Velocity, Nylon 420D Velocity
Utvendige mål, pakket (HxBxD): 57 - 76x30x29 cm
Komfort bærevekt: opp til 17 kg

Jag kollade på trysil på xxl, men tyckte att den verkade lite klen i "ramen". Funderar också på Rondane, stor frontöppning, vilket inte är så vanligt. Samt justerbar i rygglängd.

Min tolkning är att SE refererat till viktuppgifterna i tråden utan att ha noterat att det är två olika Bergansmodeller.

Thure

Två olika säckar från bergans.

Bergans Trysil 65L. Väger 1,20 kg enligt xxl.

Bergans Rondane 65 L. Vekt: 1400 g enligt Bergans.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips