Bergans i GBG

Var kan jag hitta Bergans i Götet?
Tänker närmast på Alpinist, Viking och Alpinist Escape.
Det står att Alpinist passar för 175-195 cm långa personer och Viking passar 165-185 cm.
Men det säger inte så mycket om en persons rygglängd som ju egentligen är det som är av intresse.
Så jag tänkte pröva bägge för att se vilken som passar min rygglängd bäst.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag var inne på Kanotcentrum och kollade in Viking.
Verkar vara mycket bra kvalitet.
Så det lutar åt att det blir en sådan.

Bra val!

Går du långa turer, längre än en vecka, eller behöver hjälpa någon annan att bära utrustning och på så sätt behöver en stor säck, så gör du ett bra val om du väljer Bergans "Viking". Köpte själv en sådan i somras för en tvåveckorstur i Sarek som jag är mycket nöjd med.Bra ytterfickor och bekväm att bära.För kortare turer är den förstor,enligt min uppfattning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips