Berätta om din DIY ryggsäck

Gjorde en ny nu i vintras. Lite större än den förra, med centerupphängt avbärarbälte och interna aluminiumstag. Storleken är någonstans runt 50-60l och den väger ca1,1kg. Sitter bekvämt med 15kg packning utan problem.

Materialet är mestadels X-pac (svart VX-21 och röd VX-07) med botten i 500D cordura TPU. Avbärarbälte och axelremmar är i dyneema-gridstop.

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    51.1 KB · Visningar: 1,837
  • 2.jpg
    2.jpg
    52.3 KB · Visningar: 1,724
Imponerande

Gammal tråd men med mycket inspiration.
Jag sydde en säck för många år sedan men nu vill jag sy en lätt ryggsäck.
Finns det någon som har ett mönster?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för alla tips. Blev sugen att sy en liten rygga till dottern med tyg.från Ikea frakta påsen. Någon som har tips på vilken tråd man ska använda? Var köper man tråd?

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips