avslutad210712
Gäst
Försöker hitta byxor utan benfickor nuförtiden om vi pratar om byxor för fjällvandring. Förvaring av kartor och annat småkrafs löser jag på något annat sätt.
Jag brukar vilja ha en förpackning plåster eller kirurgtejp (eltejp duger om det kniper) också så man kan tejpa ihop skärsår och liknande mojs i händer och fingrar. Inge kul att bloda ner halva utrustningen bara för att man klantade sig lite med kniven...Förstaförband har jag förut haft med mig men har slopat det. Vid behov finns en buff runt hals eller på huvudet och en livrem att tillgå. Är det tillräckligt?
Jag brukar vilja ha en förpackning plåster eller kirurgtejp (eltejp duger om det kniper) också så man kan tejpa ihop skärsår och liknande mojs i händer och fingrar. Inge kul att bloda ner halva utrustningen bara för att man klantade sig lite med kniven...
Har lärt mig att man får ligga lättare om man har benfickor på fjället. Rent statistiskt alltså (fruiktansvärt liten testgrupp iofs). I stan gäller det omvända (något större testgrupp). Detta gäller förmodligen båda könen (träffade nån sjukt snygg jämtdam med mycket välfyllda benfickor runt mårmastugan, woooo! någon vecka senare på andra långgatan en crustpunkerska med välfyllda benfickor, inte lika aktuellt... ).
Svårt att hitta friluftsbyxor utan benfickor idag tycker jag. Men man måste ju inte fylla dem även om man råkar ha dem. Hur mycket kan tyget i fickorna väga? Ett par gram?