Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm

Hej,

Tänkte bege mig ut och övernatta nu i september och undrar om någon kan ge mig tips på en trevlig tältplats med närhet till parkering. Går det att köra ända fram är det ännu bättre. Vill gärna hålla mig inom ca 10 mils radie från Stockholm och gärna vid vatten.

/Mediana

Finns gamla trådar med liknande spörsmål.

Använd sökfunktionen. Se listen ovan. Vill du har dass på platsen?

Thure

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Lida har det du söker efter. De har parkering alldeles nära, tältplatser inte långt bort och sjö. Dock är det en friluftsanläggning så det rör sig mycket folk i omgivningarna, men glasskiosk och restaurang kan uppväga. Det finns dessutom en vattenkran vid omklädningsrummen och toaletterna där du kan ta vatten, om du inte vill ta från sjön.

Tack för svaren. När jag skrev utanför Stockholm, så tänkte jag nog utanför Stockholmslän. Till ställen jag kanske inte redan varit i. Har inga större krav gällande toa, utan mer än trevlig utsikt och lite öde.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.