Behöver ett stift!

Kära utsidan! Jag behöver ersätta ett stift i stål, som ska vara 2.9 mm i diameter och 49 mm långt, tror ändarna är något härdade, eventuellt är hela stiftet lite seghärdat. Var kan jag hitta ett sådant utan att kontakta en mek. verkstad? Funderade på ett skruvmejselsblad, men det närmsta jag hittat är 3 mm och det kan vara lite segt att fila ner en tiondel stål och få det jämnt. Kan man kanske använda ett finborr? Någon som har nåt tips på råämne som är billigt och allmänt tillgängligt?

Om du bor i göteborg så skulle jag föreslå att du gör ett besök hos Eugen Wiberger. De har väldigt mycket såna småpryttlar (och lite till). de har även hemsida, men där hittade jag ingen i de dimensioner du ville ha, men det skadar nog inte att kolla med dom.

Länk: http://www.wiberger.se/

//Jockemeister.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om du bor i göteborg så skulle jag föreslå att du gör ett besök hos Eugen Wiberger. De har väldigt mycket såna småpryttlar (och lite till). de har även hemsida, men där hittade jag ingen i de dimensioner du ville ha, men det skadar nog inte att kolla med dom.

Länk: http://www.wiberger.se/

//Jockemeister.

Jag har deras katalog som toalettlektyr! Sjukt bra firma, men har inte det jag letar efter tyvärr. Har köpt en hel del ställbara låsspakar där!

"Tyvärr" så har jag semester nu, annars skulle jag nog kunnat lösa det på jobbet. Hur akut är det? Hur noga är det med just de måtten?

"Tyvärr" så har jag semester nu, annars skulle jag nog kunnat lösa det på jobbet. Hur akut är det? Hur noga är det med just de måtten?

Egentligen inte så akut, men hade vart gött att få det fixat. Väntar ändå på lite andra delar som kommer i veckan. Ska testa att fila ner en skruvmejselklinga så får vi se. Tack så hemskt mycket på förhand om klingan inte funkar!

Grejen är att stiftet är en liten del i en enhet, och en hel ny enhet kostar minst £96...

Jag ska till jobbet i nästa vecka. kollar om jag kan hitta något som stämmer överrens med det du behöver, alltid kul med lite skattjakt i gömmorna....

Skulle det gå att borra eller hellre brotscha upp hålet till 3 mm? I så fall skulle din skruvmejselklinga kunna fungera. Det är väldigt mycket lättare att borra upp ett hål än att slipa ner ett stift.

Mvh, Klas

Höhöhö.. Well, enheten med stiftet var felmonterad, när man monterade det rätt så funkade det! Hence, lita inte på allt är korrekt monterat när man köper saker på blocket...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips