Behöver ett stift!

Kära utsidan! Jag behöver ersätta ett stift i stål, som ska vara 2.9 mm i diameter och 49 mm långt, tror ändarna är något härdade, eventuellt är hela stiftet lite seghärdat. Var kan jag hitta ett sådant utan att kontakta en mek. verkstad? Funderade på ett skruvmejselsblad, men det närmsta jag hittat är 3 mm och det kan vara lite segt att fila ner en tiondel stål och få det jämnt. Kan man kanske använda ett finborr? Någon som har nåt tips på råämne som är billigt och allmänt tillgängligt?
 
Om du bor i göteborg så skulle jag föreslå att du gör ett besök hos Eugen Wiberger. De har väldigt mycket såna småpryttlar (och lite till). de har även hemsida, men där hittade jag ingen i de dimensioner du ville ha, men det skadar nog inte att kolla med dom.

Länk: http://www.wiberger.se/

//Jockemeister.
 
Om du bor i göteborg så skulle jag föreslå att du gör ett besök hos Eugen Wiberger. De har väldigt mycket såna småpryttlar (och lite till). de har även hemsida, men där hittade jag ingen i de dimensioner du ville ha, men det skadar nog inte att kolla med dom.

Länk: http://www.wiberger.se/

//Jockemeister.

Jag har deras katalog som toalettlektyr! Sjukt bra firma, men har inte det jag letar efter tyvärr. Har köpt en hel del ställbara låsspakar där!
 
"Tyvärr" så har jag semester nu, annars skulle jag nog kunnat lösa det på jobbet. Hur akut är det? Hur noga är det med just de måtten?
 
"Tyvärr" så har jag semester nu, annars skulle jag nog kunnat lösa det på jobbet. Hur akut är det? Hur noga är det med just de måtten?

Egentligen inte så akut, men hade vart gött att få det fixat. Väntar ändå på lite andra delar som kommer i veckan. Ska testa att fila ner en skruvmejselklinga så får vi se. Tack så hemskt mycket på förhand om klingan inte funkar!

Grejen är att stiftet är en liten del i en enhet, och en hel ny enhet kostar minst £96...
 
Jag ska till jobbet i nästa vecka. kollar om jag kan hitta något som stämmer överrens med det du behöver, alltid kul med lite skattjakt i gömmorna....
 
Skulle det gå att borra eller hellre brotscha upp hålet till 3 mm? I så fall skulle din skruvmejselklinga kunna fungera. Det är väldigt mycket lättare att borra upp ett hål än att slipa ner ett stift.

Mvh, Klas
 
Höhöhö.. Well, enheten med stiftet var felmonterad, när man monterade det rätt så funkade det! Hence, lita inte på allt är korrekt monterat när man köper saker på blocket...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ludwigjoakim Göra egen "bag protector". Behöver råd! Gör det själv 4
tissot Skorna behöver Björn-Jonte! Gör det själv 3
71:an Äger du ett tält Fjällräven Abisko View? Gör det själv 2
AnteÅ Måla om ett par nya skor Gör det själv 4
andy69 Mtrl till ett footprint? Gör det själv 2
fekki Delar till ett hemmagjort gravity filter Gör det själv 15
carl-fredrik Ett eget solo tält på 480g Gör det själv 21
Didgeridoohan Ramryggsäck, ett gör-det-själv-projekt Gör det själv 17
såg Göra ett yxskaft Gör det själv 24
Glännman Knut/knop som fungerar som ett snörlås Gör det själv 14
lleberg Sy ett par byxor, hjälp en nybörjare. :) Gör det själv 24
NordenJolt Sy ett tumgrepp i en foderjacka. Gör det själv 4
Suveran Sy ett Bivacktält Gör det själv 26
kanis Tidn. Gör det själv, ett nr från sommaren '09 med beskrivning om verktygsvagn i trä?? Gör det själv 5
såg sy ett vindskydd Gör det själv 1
orren86 Rädda ett par läckande meindl island pro? Gör det själv 10
Solvargen Laga ett litet hål i en Hängmatta Gör det själv 3
tompa_m Sy ett snölås? Gör det själv 2
peter1959 ett litet test... Gör det själv 65
bolibaza Sy ett innertält till en tältkåta Gör det själv 6
salgo60 Tips laga myggnät pa ett North Face Nimbus tält. Gör det själv 7
andy69 Sy ett bättre tält av ett Muzziedome2.... Gör det själv 26
snokke Fjällräven Silhuett M15 ett bra köp? Gör det själv 0
bash Laga ett trasigt underställ Gör det själv 2
Farbror Bygga ett eget fodral/hållare till Mag-Lite Gör det själv 3
Håkan K Laddström till ett pannlampsbatteri Gör det själv 2
Olle W rädda ett förhållande - fixa ett therm-a-restfodral... Gör det själv 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.