Begagnat kan vara bra

Jag vill vara människan som köper begagnat och "second hand" det är en person jag vill identifiera mig med. Det som gör att jag nästan aldrig köpt någonting begagnat eller "second hand" är följande.

1: Jag gillar när något är nytt. Jag gillar tanken att ingen har använt saken/plagget etc. Innan mig.
2: Det känns inte fräscht med begagnat eller "second hand". Jag vet inte vem som använt grejerna innan, hur de har använts osv. För mig är det en ICK som ungdomarna säger idag.
3: Lukt. Affärer/grejerna har en speciell lukt.

När jag tänker efter kan jag inte komma på någonting jag köpt begagnat..... Hmm.... Jag vill dock bli den personen. Det finns liksom ingen mening med att köpa en ny jacka för flera tusenkronor varje säsong (Jag slänger alla mina säsongskläder efter varje säsong) Det här är en sida jag ska jobba med, en dag ska jag också bli den som köper använda saker.

Visst kollar man mycket på loppis och second hand. Det var ofta bättre kvalité förr. Ett annat alternativ är att laga.. Har en sömmerska i byn som för bara ngn tia eller Selma, fixar dragkedjor, sömmar och t.om syr in byxor för dem ska passa kroppsformen :)

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg