Batterier till Magellan

Jag har just införskaffat en Magellan SporTrak Map och undrar om den går att använda med laddningsbara batterier. Säljaren rekommenderade alkaliska batterier eftersom de ger den rekommenderade spännningen 3 volt. (Laddningsbara bara 2,4 V.) Tacksam om någon som testat detta på en liknande apparat kan svara.

batterier t Sportrak

Använder jag alltid. Men batteriindikatorn visar inte helt fulladdat. Jag får många timmars användning i alla fall.

hejonas

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Hel nöjd!

Har oxå en sport track och uppladdningsbara batterier.

Funkar mycket bra.....Håller längre och längre varje gång jag använder dom.

fungerar klockrent

Det är inga som helst problem att köra med laddbara batterier. Det finns ganska billiga laddare med tillhörande batterier att köpa. Var bara noga med att kolla medföljande batteriers märkning.

Så sent som idag var jag i en butik för att köpa reservbatterier till min GPS och såg att utbudet till största delen bestod av batterier på 1300 mAh. Det vore synd att gå hem med en näve sådana om det finns batterier på 1800 eller 2000mAh som fungerar bättre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips