Batterier till Magellan

Jag har just införskaffat en Magellan SporTrak Map och undrar om den går att använda med laddningsbara batterier. Säljaren rekommenderade alkaliska batterier eftersom de ger den rekommenderade spännningen 3 volt. (Laddningsbara bara 2,4 V.) Tacksam om någon som testat detta på en liknande apparat kan svara.

batterier t Sportrak

Använder jag alltid. Men batteriindikatorn visar inte helt fulladdat. Jag får många timmars användning i alla fall.

hejonas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hel nöjd!

Har oxå en sport track och uppladdningsbara batterier.

Funkar mycket bra.....Håller längre och längre varje gång jag använder dom.

fungerar klockrent

Det är inga som helst problem att köra med laddbara batterier. Det finns ganska billiga laddare med tillhörande batterier att köpa. Var bara noga med att kolla medföljande batteriers märkning.

Så sent som idag var jag i en butik för att köpa reservbatterier till min GPS och såg att utbudet till största delen bestod av batterier på 1300 mAh. Det vore synd att gå hem med en näve sådana om det finns batterier på 1800 eller 2000mAh som fungerar bättre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips