Båten Sitojaure till Rinim

JAg har försöjt få tag på Per Kuhmunen som enligt STF skall köra denna båt. Är det någon som möjligen vet om det fortfarande är han, eller om det är någon annan man beställer båt av (010-2698844 är det nummer jag fick av STF).

mvh Christian

Bokning ej nödvändig

Sök på Rinim i forumet så hittar du telefonnumret.
Åkte där i förrgår, bokning ej nödvändig. De kör i båda riktningarna nästan dygnet runt....

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hur mycket kostar båten mellan Sitojaure och Rinim?

Hej!
Har tänkt ta båten från Sitojaure till Rinim om ett par veckor och vill bara kolla hur mycket det kostar!

/Uffe

Rinim-Sitojaure

Båten går alltså från Rinim till Sitojaure också om jag förstår dig rätt? Går den alltid en gång om dagen så att man kan lita på att kunna åka båt från Rinim till Sitojaure? Jag ska till dit i augusti och undrar också om man kan vandra från Rinim till Sitojaure om båten mot all förmodan inte går och vilken sida sjön är bäst att gå om jag ska till Saltoluokta sen?
/Viktoria

Båt från Rinim

Jag åkte båt från Rinim i slutet på augusti för ett par år sen. Då hade jag fått veta (av STF om jag inte missminner mig) att båten gick efter tidtabell men det visade sig inte vara riktigt korrekt, för när vi kom till Rinim var det inte en själ där.

Senare på kvällen dök paret Kuhmonen upp, det visade sig att de egentligen hade lämnat vistet för säsongen men hade åkt upp ytterligare en sväng, så vi hade *tur* som inte fastnade i Rinim.

Sentensen blir alltså: skall du åka Rinim-Sito, ring och kolla med Kuhmonen själv.

När vi var där fick vi bastu + båtskjuts för två för 500 pix.

/Uffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips