Båten Sitojaure till Rinim

JAg har försöjt få tag på Per Kuhmunen som enligt STF skall köra denna båt. Är det någon som möjligen vet om det fortfarande är han, eller om det är någon annan man beställer båt av (010-2698844 är det nummer jag fick av STF).

mvh Christian

Bokning ej nödvändig

Sök på Rinim i forumet så hittar du telefonnumret.
Åkte där i förrgår, bokning ej nödvändig. De kör i båda riktningarna nästan dygnet runt....

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hur mycket kostar båten mellan Sitojaure och Rinim?

Hej!
Har tänkt ta båten från Sitojaure till Rinim om ett par veckor och vill bara kolla hur mycket det kostar!

/Uffe

Rinim-Sitojaure

Båten går alltså från Rinim till Sitojaure också om jag förstår dig rätt? Går den alltid en gång om dagen så att man kan lita på att kunna åka båt från Rinim till Sitojaure? Jag ska till dit i augusti och undrar också om man kan vandra från Rinim till Sitojaure om båten mot all förmodan inte går och vilken sida sjön är bäst att gå om jag ska till Saltoluokta sen?
/Viktoria

Båt från Rinim

Jag åkte båt från Rinim i slutet på augusti för ett par år sen. Då hade jag fått veta (av STF om jag inte missminner mig) att båten gick efter tidtabell men det visade sig inte vara riktigt korrekt, för när vi kom till Rinim var det inte en själ där.

Senare på kvällen dök paret Kuhmonen upp, det visade sig att de egentligen hade lämnat vistet för säsongen men hade åkt upp ytterligare en sväng, så vi hade *tur* som inte fastnade i Rinim.

Sentensen blir alltså: skall du åka Rinim-Sito, ring och kolla med Kuhmonen själv.

När vi var där fick vi bastu + båtskjuts för två för 500 pix.

/Uffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips