barrabes?

Precis Håkan. momsen ska läggas på, och det är trevligt när man bor i Luxembourg med 15% moms :) Bor man i Sverige så ska man lägga till Svensk moms, dvs 25%, på priset. Jag har bland annat köpt isskruvar där och de brukar leverera väldans snabbt.

mvh
Johan
 
Va? Inom EU ska man betala moms i landet där produkten säljs. Har för mig att jag betalade 17% eller 19% sist jag beställde från Barrabes.
 
utomjording; sa:
Va? Inom EU ska man betala moms i landet där produkten säljs. Har för mig att jag betalade 17% eller 19% sist jag beställde från Barrabes.
Nej, tyvärr inte. Om ett postorderföretag säljer mer än en viss summa per år utomlands, men inom EU (hur mycket, vet nån?), så måste de inkludera momsen i mottagarlandet. Gjorde de det inte i dit fall? Grattis!

/Håkan
 
Har ingen aning om vad reglerna säger om till vem man ska betala irrskatt men alla gånger jag har beställt från Barrabes har det varit 16% spanskt som har gällt. Frakten har legat på typ 300 kr (med DHL), vet ej om det blir billigare om man bara beställer lite småprylar.

/M
 
Jag har beställt ett flertal gånger från Barrabes samt några olika tyska siter och alltid betalat den momsdel som gäller för respektive land. 16 % för Spaninen med andra ord. Barrabes har nu sänkt sin frifrakt gräns till 200 € inkl. moms.
 
Jag har handlat från Barrbes och när man lägger in beställningen får man fram det faktiska priset som man ska betala, så det är väldigt lätt att kolla. Leveransen tog två dagar och de har varit mycket tillmötesgående när jag hade en fråga (eftersom det fanns två modeller av samma pryl). Så min erfarenhet är positiv.

PS Dessutom kom varorna med bud direkt från Arlanda till min dörr utan att jag bett om det.
 
Barrabes är av de större outdoorinternethandlarna i världen (ha, inga bindestreck där inte), och har en super-deal med DHL, varför frakten i regel är dörr-dörr, och inte alltför hög. Ibland baxnar man pà exempelvis engelska internet-firmor, där frakten ofta kánns oproportionelig.

Mvh, Mats
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.