Bästa vandrarkängan

Hej!
Min sambo skall köpa ny vandrarkänga och funderar på vilken som är bäst i förhållande till priset. Är väl lite inne på Mendl Island Lady men vore kul att höra lite åsikter då recebnsionerna om Meindle är ganska vitt spridda över skalan.
 
"bäst i förhållande till priset", en lista på kängor lite som APK alltså : http://www.df.lth.se/~roubert/apk/ ?

D v s vilken känga som har det lägsta priset/km? Att i övrigt diskutera kängmodeller , utaan specifika frågor, är ju som påpekats tidigare inte så meningsfullt. Det bör ju finns ganska många 1000-tal modeller, det blir som att försöka avgöra vilken som är den bästa bilen, motorcyklen, borrrmaskinen etc....
 
Läcker som såll!

Hej,
Frugan köpte ett par Meindel Island Lady. Dessvärre började dom läcka redan efter tre dagar på fjällvandringen.
Jag får återkomma med hur Meindel sköter reklamationen men fram tills dess skulle jag bestämt avråda från Meindel.

Hälsningar

Bengt
 
Re: Läcker som såll!

svindel; sa:
Hej,
Frugan köpte ett par Meindel Island Lady. Dessvärre började dom läcka redan efter tre dagar på fjällvandringen.
Jag får återkomma med hur Meindel sköter reklamationen men fram tills dess skulle jag bestämt avråda från Meindel.

Hälsningar

Bengt

Nu kan man inte sänka ett märke för att en person har haft otur.. Nu är det så att min bättre hälfts Island oxå läcker men det åtgärdas med vax.. Mina Army Pro har aldrig läckt och jag känner många vars Meindel aldrig har läckt.. Jag har iofs förstått att Meindel till viss del har ett läckageproblem men jag vet av erfarenhet att dom aldrig knusslar med service på sina produkter..

Tycker du att Meindel känns som en skön sko så tycker jag ändå att du skall prova andra känger av samma typ innan du bestämmer dig, skulle Meindel fortfarande vara favoriten så tycker jag att du utan att vara orolig kan köpa dig ett par.. Kolla även Scarpa, Boreal med flera utmärkta kängor..
 
Boreal Fuji är väldigt prisvärda och hållbara. Det negativa är att dom har ganska styv sula om man inte gillar det samt att skaften är ganska låga. I övrigt är dom superbra, väldigt hållbara, bekväma och vattentäta (om man bara vaxar dom ibland). I affären kommer du att få höra att "dom är för styva för dig", men dom mjuknar efter ett tag och funkar till allt. Kolla rescensionsbanken vettja.
 
Förslag.

Hej,

här kommer några förslag på kvinnokängor, inhämtade från Globetrotter. (nej, jag får inte betalt av dem!!:))

Samtliga är utan Goretex-membran eller dylikt. Vill ni ha membran så blir det ytterliggare 30-50 euro.
Själv har jag Hanwag Yukon och är mycket nöjd. Meindl brukar ha bredare läster, det passar inte mina smala men låååånga fötter (storlek 50).

/Georg


Lomer Caprile, 99 euro
zn49102-.jpg



Meindl Borneo, 159 euro
md49382-.jpg



Lowa Lady Sport, 169 euro
lw49053-.jpg



Hanwag Peru, 149 euro
hw49251-.jpg



Hanwag Yukon, 169 euro
hw49352-.jpg
 
Min flickvän köpte ett par Island Lady innan våran vandring i somras och hon var JÄTTE nöjd. Hon fick dessa rekommenderade av en annan kvinna som oxå var jätte nöjd och med tanke på att jag själv trivs mycket bra med mina Island Pro så var det inget att diskutera.

Det bästa är att åka ut och prova vad som känns bäst och skita i vilket märke det är.

/Uffe
 
Garmont

Hej!
jag kan skarpt rekomendera kängan Garmont syncro2 GTX nubuck köpte dem förra hösten och hitills har dem aldrig krånglat med läckage etc. Väldigt sön Vibram sula och komforten är helt oslagbar! Kostar runt 1300-1400KR!! Den är värd en provrunda i affären.
 
Komfort & användning

Håller med att man skall välja det som passar ens egen fot bäst. Dessutom bör man kanske tänka på hur mycket man kommer att använda kängan och var. I svenska fjällen kan det ju vara rätt så blött och då kan det vara ok med en högre känga.

Själv har jag ett par Lundhags fjell av den höga varianten och jag är jättenöjd med dem. För den användning jag har dem till tror jag att de håller längst. Dessutom gynnar man det lokala näringslivet :).

Susanne
 
Jag är jättenöjd med mina Meindl Island; bekväma, stadiga, hyfsat lätta, läcker inte vid normalbruk (dvs jag går genom kärr,pölar och grunda vattendrag, men står inte länge i vatten med dem). Rekommenderas verkligen!
 
Nya kängor

Jag har ett par Meindl Borneo som är lite drygt tre år gamla. Jag är jättenöjd med dom, otroligt bekväma, förutom att dom är lite korta i bak. Nu har dessutom det yttre gummilagret på klackens baksida släppt lite, såg jag imorse. Men med tanke på att de använts hur mycket som helst i dessa tre år (varav sex månader dagligen på Balkan), så är det bra.

Jag tror mitt nästa par också blir ett par Meindl, men i så fall ett par med högre skaft och GT-membran. Island Pro kanske?
 
Onödigt styva

Mina Meindl Island tycker jag är väldigt sköna och med bra passform(aldrig några skavsår).
Första året hade jag lite problem med tryckont på höger inre fotknöl,men det har försvunnit.Jag kände även av utsidan,bägge knäna i början.

Efter tre år och många mils vandring tycker jag dock att dom fortfarande är lite väl styva,både i sula och skaft.

Jag tror att jag kommer att köpa en känga med mera flex,när det blir dax för nya..
[Ändrat av ROL 2003-10-02 kl 18:37]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.