Bästa torrmjölken

Inga problem om du först rör ut torrmjölken i lite vatten. Det finns fett i kaffet och de binder sig med fettet i torrmjölken förklarade min salig vän livsmedelskemisten.

go tur
 
Mjölken får även bättre smak om den får stå blandad en stund innan förtäring om du har tid att vänta.
 
Nido är min favorit, men inte till kaffet. tycker den tar över smaken. Passar bättre i varm choklad då det smakar exakt som Pucko. Aldrig hittat nåt mjölkpulver som blir gott i kaffet, så kör svart istället.
 
Mitt trick är att aldrig ha torrmjölken nära kaffet. Blandar det med äggpulver o vetemjöl o vatten. Steker det som pannkakor. Vid denna tidpunkt är det dags att introducera kaffet.
:)
/John
 
Jag har provat lite olika torrmjölk märken i kaffet, men ingen har fallit mig i smaken. Det som jag tyckte smakade bäst var en annan produkt: kokosmjölkspulver. Men det blir ju något helt annat, annan smak, fast god tyckte jag. Kanske något för dig? Kokosmjölkpulvret behöver också skakas med lite vatten innan det hälls i kaffet.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...