Bästa naturlandskapet?

Det finns så mycket jag går igång på men jag gillar mest det ödsliga, långt bort från någon civilisation. Man blir så liten som människa och på något sätt religiös.
 

Bilagor

  • 090831Finnland 109.jpg
    090831Finnland 109.jpg
    23.9 KB · Visningar: 312
Det vackraste som finns må vara en öppen porlande bäck i ett vintrigt fjällandskap, med en strömstare som jagar runt i vattenkanten.

Nu är ju inte bilderna några perfekta exempel på det men det var vad jag hade.
 

Bilagor

  • RIMG0428.jpg
    RIMG0428.jpg
    57 KB · Visningar: 298
  • 20110421-20110421-DSC_0758.jpg
    20110421-20110421-DSC_0758.jpg
    59.9 KB · Visningar: 311
I morse...

vid 04,30 var det när jag satt i en kanot med en kopp kaffe på bäverjakt med rikt fågelliv och en räv som förmodligen letade mat till valpar drog förbi över en bro i närheten...solen som värmde...mmmm

(tror räven var en tik lite kort i kroppen och inte så stor)
 
...vore att åka till Kamtchatkahakvön. Jag har alltså inte varit där, men ändå. Besök stället via Google Earth och kika på bilder, det verkar vara ett osannolikt vackert landskap med mycket vild natur. Dit skulle jag åka på långsemster om jag hade möjlighet.

//Anders

- Ja, det ser fint ut där också... Vaför " en dröm"? Är det så svårt att få komma dit?
 
Varför... tja. Familj slukar just nu både tid och pengar. Utöver det är jag nybliven waranknaprare efter en hjärtoperation så jag håller inne med äventyrligheter tills jag vant mig med mitt nya jag. Men drömmar är ju till för att uppfyllas, så man vet ju aldrig :)
 
Lappland

säger att hela Lappland är nog de vackraste i landskapet.
ta man fjällen i väst skogen i mitten o havet i öst.
även älvarna o vattendrag är mysiga.
 
Jag gillar visserligen all natur men urskog som Muddus är extra häftigt tycker jag samt skogssjöar som ligger blanka och stilla. Det är rogivande.
 
Det vackraste jag vet måste vara riktiga "mumindalar". Gröna dalar med lupiner, lite vatten och höga fjäll. Ryser bara jag tänker på det!

Plats nummer 2 gammal Barrskog.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.