Bästa naturlandskapet?

Hej!
Jag vill fråga alla naturälskare att ge tips: vilket naturlandskap är det bästa på planeten att titta på? Och varför, vad tycker ni? (om det finns 1-2 bilder).
Där ni har varit själva (berg, sjön, skogen, öknen, savanner, isberg, vulkaner, gejser, osv).
Tack på förhand!
 
Senast ändrad:
Vid en enslig strand efter en dags krävande vandring/klättring/cykling/paddling tillsammans med en god vän.

Plats?
Det kvittar.

HåkanF
 
Att få sitta ute på en holme och titta ut över ett stort öppet myrlandskap är nog det jag går igång på mest..

Jag kunde också sitta bra länge under eucalyptusträden i Australien och titta ut över vidderna.


Mvh // johannes
 
En tidig morgon över en sjö. Vatten är något som alltid fascinerat mej, ofta över bohusläns
skärgård en sommarkväll. Men håll tillgodo med en sjö idag.
 

Bilagor

  • fegen.jpg
    fegen.jpg
    17 KB · Visningar: 520
Hav ger mig angest. Floder ar rolligare i sa fall.

Den vackraste natur ar kombinationen av berg och oken. Vissa delar av Namibia. Utah i USA. En del av Australiens Outback, etc.

Bara vanliga snokladda berg gar heller inte av for hackor!
 
Meandrande floder och deltalandskap. Jag har inte upplevt vackrare utsikt än från Skierfe.

Sen så får väl landskap gärna vara så stora som möjligt - dvs man är högt upp eller det är platt.
 
Vy över Tärnasjöarna med hängbroarna mellan Ammarnäs och Hemavan tycker jag är otroligt vackert. Första fjällvandringen och man fick se detta vackra landskap. Bilden är 2003 när jag var där.
 

Bilagor

  • PICT0352.jpg
    PICT0352.jpg
    67.7 KB · Visningar: 566

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.