Bästa GPS för paddling?

Söker en GPS för paddling som ger mig all info om fart,tid,medel-max hastighet, sträcka, ev. oxå puls! Har nu en Garmin Edge 305 men den är lite opålitig, vill inte starta ibland, laddar ur sig osv!
Hade en Garmin GPS 60 tidigare men störde mig på så fort jag slog på den satte tidsräkningen igång(vill gärna sköta det själv manuellt)
Så ni som är insatta finns det nåt annat än Garmin som tillgodo ser mina krav :)

/Janne

Vill du prompt ha puls så är det Garmins Colorado 300; tillräckligt stor display för att gå att se på en meters håll också.

Dock, kolla igenom alla trådar om Coloradon, den har sjukt mycket buggar tyvärr, så du får nog bilda dig en egen uppfattning om det är saker som kommer att störa dig eller inte!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Låter som en träningsklocka. Forerunner 305 springer jag med. Den går nog att pladdla med också. Dock måste du hem och ladda efter ca 10h eftersom du inte kan byta batterier "on the fly", eller "on the lake".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips