Pulsklocka med gps

Har suttit och försökt läsa lite för att bli klok på vilken pulsklocka jag ska välja. Den jag fastnat för är Garmin Forerunner 410. Tycker den ser bra ut och har fått hyfsade omdömen. Någon som har något att säga om den ? Andra förslag ?

De kriterier jag har :
Gps som fungerar i skogen då jag Åker längdskidor och springer där för de mesta. Vill ha gpsen i klockan, inget löst.. Vill mäta distans, tid/km, total tid, puls, snittpuls. Får gärna ha någon typ av intervall funktion, alltså intervall/vila tider..

Går det välja vad man vill se på klockan ? T.ex då jag främst är intresseras av aktuell puls, tid/km samt total distans under distanspass.

Hur är denna klocka om jag vill föra in passen på datorn för att "analysera"? Nog för att det kanske är en bonus, inte det viktigaste men.

Nåja, är 410an överkurs om jag bara vill se puls, distans och tid/km(eller någon typ av hastighet) ?
 
Jo har läst en hel del. Tänkte bara om någon hade något att säga om klockan.
Har kollat lite video recenssioner nu. Hur fungerar "touch" grejen ?
Finns någon likvärdig garmin klocka utan den ? Ser lite knepigt ut ?
 
Har en suunto ambit å är riktigt nöjd väldigt mångsidig och stor valmöjlighet i vad man vill klockan ska visa. Går även att skapa program/appar till den själv har jag för mig.
 
Har en suunto ambit å är riktigt nöjd väldigt mångsidig och stor valmöjlighet i vad man vill klockan ska visa. Går även att skapa program/appar till den själv har jag för mig.

Tänkte på den oxå. Har bara läst om den "over here" och den verkar på pappret mycket mångsidig. Har du recension på den eller skulle du vilja skriva en - mycket nyfiken, äger Suunto T6c, har tidigare haft några Polar och X6HR.

Tack på förhand!
 
Skriva är inte riktigt min grej =) så är nog bättre att överlåta det åt någon som kan utrycka sig.
Men jag har användt min i snart ett år till all möjligt. Träning, jakt, fjällvandring, fiske, mm. Har då inget att klaga på. Bra batteritid, lätt att använda, tålig har den på mig den jämt och har inte lyckats pajja den och jag brukar lyckas sabba de mesta =)
 
Fenix

En polare utvärderar garmin Fenix för Smartsson. Den är i alla fall bra mycket snyggare än vad träningsklockor brukar vara:
garmin-unveils-rugged-fenix-gps-watch-0.jpg
 
Det jag har hört om den modellen är att just touch-mekanismen kan krångla. Kanske inte är ett problem om man springer på gator i städer men många av mina orienteringsvänner tycker att det fungerar dåligt i skogen framför allt när den blir lite blöt och geggigt.

Beror ju lite på vad man ska använda den till, men själv föredrar jag knappar. Det är lättare att manövrera när man springer. Funderar själv på att köpa en Suunto Ambit då min gamla garmin är paj. Den verkar riktigt vass, men är lite dyrare än 410an.
 
Hallå, jag har en fråga angående Suunto Ambit. Jag har kikat igenom instruktionsboken samt googlat men inte funnit något riktigt svar. Hur gör man för att stänga av gps-mottagningen utan att avbryta en påbörjad träning? Går gps:en automatiskt i viloläge när man pausar en träning?

Anledningen till att jag undrar detta är för att om man ger sig ut på en vandring som sträcker sig över flera dagar så kommer inte batteriet räcka om man måste lämna klockan på under tiden man inte vandrar. För man kan inte återuppta en påbörjad logg vad jag kan se och stänger man av klockan så kommer vandringsloggen bli uppdelad i flera partier.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.