Söker paddel GPS

Har tröttnat på min "gammla" krånglade Garmin Edge 305 som med jämna mellanrum bara lägger av(urladdar sig själv) Så jag har funderat på den nya "klockmodellen" XT 310!
Men då jag skaffat Surfski så tror jag inte att den är så lämplig! Så jag söker en enkel GPS med stor skärm som visar tid,fart,distans mm (kartor behövs ej)
Var mkt nöjd med en tidigare Garmin GPS 60, som jag tyvärr sålde men antar den modellen är utgången nu? Har dock kvar sugproppsfästet till den!
Kan nån ge mig ett snabbt tips om vad jag lämpligen ska inhandla imorgon ?
Tackar på förhand ;)

/Janne

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Åtmistone Hjertmans http://www.hjertmans.se/ har Garmin 60 (utan C) heter 5627-3960 och kostar 1550 kronor

Hjertmans har en butik i Göteborg, närmare bestämt i Askim, men det säger mig nästan ingenting hur långt det är. Om det är för långt så har dom även postorder.

Per

Bättre då satsa på en 76 C(S)X. Precis samma mjukvara som lillebror 60 C(S)X, men till skillnad från lillebror så flyter storebror 76 C(S)X - vilket borde vara mycket värdefull egenskap i paddelsammanhang....
/Niklas

Tappar man den så flyter den bort på ett ögonblick.
Bättre att ha allt fastsurrat.

Jag tappade korken till vattenflaskan som jag har på däck , -den enda vattenflaskan jag hade med mig på turen. Lyckligtvis flöt den, lite vind/vågor och jag kunde hålla ögonkontakt med korken hela tiden så jag kunde plocka upp den igen. Det hade blivit jobbig att dricka direkt ur vattensäck resten av turen. Nu har jag i alla fall en extra flaska med och allt fastsurrat.

Hjertmans hade ingen Garmin GPS 60 hemma så det blev en Garmin GPS Map 60CX på Kanotcentrum istället ;)

Tack för all hjälp!

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips