Färsk Tortellini är klar på 3 min och brukar finnas vaccumförpackad.
peter
Inte direkt vad jag menade.
Färsk Tortellini är klar på 3 min och brukar finnas vaccumförpackad.
peter
Har inte orkat läsa hela tråden, men läste tipset om cous-cous och varma koppen. Ett annat, som jag föredrar, är att använda varma koppen som sås.
Bullbröd brukar vara en hit! Hittar inte receptet nu men går att förbereda memma i små påsar. Blanda mjöl, gärna en mix av olika sorter, bakpulver vaniljsocker, kardemumma och salt. Tillsätt bara lite vatten och knåda degen i påsen så den är nästan flytande. Bit av ett hörn och spritsa ner i stekpannan. Vänd och doppa sedan i socker och kanel. Har man äpplen med sig kan man peta ner små bitar. Avnjuts med en kopp "fjällpresso"!
Mer här: http://www.utsidan.se/catdocs.htm?category=249
Jo, det brukar jag också köra på. hemma också faktiskt fast man måste välja en müsli med ordentligt med gryn och inte Start ;-)Haha, verkar som att när det kommer till frluftsmat åker alla gängse normer ut, och vad som helst går helt plötsligt att blanda ihop! Mitt bidrag är väldigt simpelt, och också lite "förbjudet" (iallafall har jag aldrig hört talas om att man "kan" göra så).
Koka upp vatten, stäng av köket, häll ner müsli, rör om några minuter, ät. Mycket godare än havregrynsgröt! Har än så länge bara testat med ICA's fruktmüsli (papaya, ananas, russin, banan, dadlar & cocos).
Smaklig måltid!