Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bästa fottejpen?
- Trådstartare orren86
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
avslutad210712
Gäst
Kör med leukoplast men för mig går klistret genom vilket innebär att tejpen sitter lika mycket fast i strumpan som i foten *L*
Elastoplast
Kör med elastoplast, mest för att det är det jag har fått ut. Tycker det funkar bra. Ska även finnas något liknande fast mycket tunnare.
Är det någons osm har något bra tips på hur mna får bort klistret efter tejpen?
Kör med elastoplast, mest för att det är det jag har fått ut. Tycker det funkar bra. Ska även finnas något liknande fast mycket tunnare.
Några upplevda erfarenheter:
Någon gång har jag upplevt att Elastoplasten är lite tjock om man blir tvungen att lägga flera lager eller om man ska tejpa mellan tår.
Elastoplasten har svårare att fästa än Leukplast om det är små ytor.
Om man ska tejpa fast skumgummi kring en blåsa så håller Elastoplasten den sämre på plats (eftersom den är elastisk) än Leukoplast.
På Leukoplasten måste man klippa bort alla veck. Detta slipper man med Elastoplast.
/Magnus
....som nyligen bytt tillbaka till Leukoplast men anser att båda fungerar mycket bra.
Någon gång har jag upplevt att Elastoplasten är lite tjock om man blir tvungen att lägga flera lager eller om man ska tejpa mellan tår.
Elastoplasten har svårare att fästa än Leukplast om det är små ytor.
Om man ska tejpa fast skumgummi kring en blåsa så håller Elastoplasten den sämre på plats (eftersom den är elastisk) än Leukoplast.
På Leukoplasten måste man klippa bort alla veck. Detta slipper man med Elastoplast.
/Magnus
....som nyligen bytt tillbaka till Leukoplast men anser att båda fungerar mycket bra.
drd; sa:Elastoplast 6 cm använder jag. ...
...fäster bra om huden är torr och eftersom den är elastisk så är dcet lättare att undvika veck.
Jag använde elastoplast i lumpen och tyckte den var kanon men på sistone har jag haft svårt att få den att fästa ordentligt. Den verkar sitta men efter en stund släpper den när foten blir varm.
Hur gör du? Jag funderar på om de bytt klister eller om vi hade nåt knep i lumpen som jag glömt för då satt den i flera dagar.
/M
Hur gör du? Jag funderar på om de bytt klister eller om vi hade nåt knep i lumpen som jag glömt för då satt den i flera dagar.
/M [/QUOTE]
- Använder själv alltid Elastoplast under mina vandringar och det har fungerat väldigt bra under alla år. Oftast behöver man inte byta tejpen, under en vandring, förutsatt att man inte badar länge o.s.v.
- Den instruktion jag har fått på hur man applicerar tejpen på bästa sätt, är att efter det man satt fast tejpen värmer den med sina händer(eller andras om det finns att tillgå...) under t.ex. 1 minut, så att den uppnår kroppstemperatur. Då skall tejpen sitta ordentligt.
/M [/QUOTE]
- Använder själv alltid Elastoplast under mina vandringar och det har fungerat väldigt bra under alla år. Oftast behöver man inte byta tejpen, under en vandring, förutsatt att man inte badar länge o.s.v.
- Den instruktion jag har fått på hur man applicerar tejpen på bästa sätt, är att efter det man satt fast tejpen värmer den med sina händer(eller andras om det finns att tillgå...) under t.ex. 1 minut, så att den uppnår kroppstemperatur. Då skall tejpen sitta ordentligt.
Re: Elastoplast
Jag har för mig att det på sportaffärer kan finnas någon sorts vätska som löser klistret.sajberjohan; sa:Kör med elastoplast, mest för att det är det jag har fått ut. Tycker det funkar bra. Ska även finnas något liknande fast mycket tunnare.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg