Bär- & svamplockartråden o tillvaratagande av frukt o grönsaker Utsidans hamstrar

Nu är kantarellerna på G bakom huset.
WP_20200719_07_31_35_Pro_LI.jpg
Idag får man ta sig en längre tur bakom huset och kolla av ställena.:)
Hamstern Jonsson är i farten!:)
 
Första rundan gick efter en stig bakom huset och när det fanns där men inga stora kvantiteter så var jag tvungen att gå hem och svida om lite grand om inte myggen skulle dräpa mig under den andra rundan. Det blev en bättre andra runda.
WP_20200719_10_18_23_Pro_LI.jpg
 
"Frun tycker att det är bra nu! "

Nej, fortsätt du! När frun tröttnar får du skicka hit resten! :giggle:
Mina blåhallon blommar och tranbären är på gång!
IMG_8466.JPGIMG_8467.JPG
 
"Frun tycker att det är bra nu! "

Nej, fortsätt du! När frun tröttnar får du skicka hit resten! :giggle:
Mina blåhallon blommar och tranbären är på gång!
Visa bilaga 32685Visa bilaga 32686
Jepp! Dom ska rensas också!:cool: Det är bara att ta en sem.tripp norr ut om du nu kommer förbi gränskontrollen i Torneå el. kör du E4:an upp genom Sverige. Du kan ju sitta ute vid hjortronmyren i karantän i 2 v. Det finns älg, björn, ren, skogsfågel, harar, m. m.😗

Härligt! Imorgon ska frun o jag ut o blåbärsreka och sedan ska vi kolla till vildhallonen men det är ett tag dit innan dom kan plockas och då passar jag på att reka lingon samtidigt för dom växer efter samma skogsväg.
Om det ser bra ut så kan jag skicka ner 10 l lingon åt dig orensade mot fraktkostnad. Dom håller sig bättre under resans gång ner igenom.(y) Undra om dom Coronakontrollerar lingonen innan dom far över gränsen. 😗

Det är mycket som ska hamstras innan älgjakten börjar. (y)
 
Senast ändrad:
Bra med blåbär i år. Ca1 vecka bort innan dom mogna bären har full sötma.:)
WP_20200720_09_42_44_Pro_LI.jpg

Mer än 20 ha stort hygge att plocka på. Det blir många liter om man rensar hela hygget. :)
Lingon o vildhallon ser bra ut men där är det länge kvar.
WP_20200720_09_51_04_Pro_LI.jpg
 
:giggle: Tack för inbjudan men jag ska nog hålla mig borta från Sverige ett tag, åtminstone till ni får koll på Coronan. Det räcker att behöva gå omvägar runt sommarålänningarna när jag handlar. De som har släkt och stuga här får komma hit. Jag satsar på inhemska bär i år men kommer gärna en annan gång!
 
:giggle: Tack för inbjudan men jag ska nog hålla mig borta från Sverige ett tag, åtminstone till ni får koll på Coronan. Det räcker att behöva gå omvägar runt sommarålänningarna när jag handlar. De som har släkt och stuga här får komma hit. Jag satsar på inhemska bär i år men kommer gärna en annan gång!

Här försöker man vara snäll och dela med sig till sina medmänniskor och du tackar nej till inbjudan!😘
Det är då coronasäkert i skogen. Såg inte en skäl där vi stannade, mer än några bilar som stod efter en myr där folk var och plockade hjortron. Människorna var tummetott stora typ.(y)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.