Autorouting på 60CS

Hej!

Om man bara har metroguide och inte cityselect, är det fortfarande möjligt att göra autorouting till specifika addresser i en stad tex Lund? Om min fråga verkar konstigt beror det på att jag inte är så kunnig då det gäller autorouting, så någon får gärna upplysa mig!!!!!!!!!

MVH
Calle

Nej, det går bara att göra "följ vägen" rutter med city select.
Med MG blir det fågelvägen mellan waypointsen.

och cityselect är så klart en sådan karta där man behöver en unlock code som är specifik för ditt GPS ID om man vill lada ner kartan till själva GPS:en??????????

Calle

Så klart.

Men om man köper en City Select karta, får man möjlighet att använda den i två olika GPS. Jag har köpt en iQue, där CS ingår. Då kan jag använda CS i min Vista också, med den andra koden. På så sätt sparar jag in kostnaden för att uppgradera MetroGuide till Vistan.

Anders

I PC kan du göra autoroute

henkywallmark; sa:
Hej!

Om man bara har metroguide och inte cityselect, är det fortfarande möjligt att göra autorouting till specifika addresser i en stad tex Lund? Om min fråga verkar konstigt beror det på att jag inte är så kunnig då det gäller autorouting, så någon får gärna upplysa mig!!!!!!!!!

MVH
Calle

I PCn kan du göra autoroute i metroguide Europe och spara ned rutten i din GPS.

Thure

Metroguide tillåter ju sökning på adresser, så det ska väl gå att söka upp platsen, ruttberäkna på grundkartan till Lund, och sedan får man köra sista biten enligt "titta på kartan själv"-principen. Eller?

Anders

Om man gör en rutt i PCn och skickar den till GPSn är det bara fågelvägen mellan waypointsen som kommer med. Själva "följ vägen" gör GPSn beroende på vart man befinner sig.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg