Att välja tält när dollarn är låg?

Jag har köpt en del från USA den senaste tiden och "åkt" dit på att betala tull på grejerna varje gång. I runda slängar har det varit runt 600 SEK på ett köpvärde av 1500 SEK. Senast köpte jag ett tarptält Refuge från Six Moon Design för 200 $.

Jag har hört att det ska bli tull fritt på att ta en saker från USA upp till 500€ dvs ca 5000:-. Någon som hört samma sak?

/ Pontus

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
MSR och Hilleberg har väl avtalat att de inte kan/får skickas från USA till EU om jag inte missminner mig?
Jens

Ja såhär var det:
"Brands We Cannot Ship Outside the US

Due to contracts with the following brands, we are unable to ship any of their products outside the US.

It is OK to purchase these products with an international credit card and have the product shipped to a US address.

If you attempt to order one of these brands and have it shipped outside the US, we will contact you to cancel your order or change the shipping address to a US address.

Manufacturer or brand names are:

# Cascade Designs
# MSR
# Western Mountaineering
# Hilleberg
# ThermaRest
# Platypus
# SealLine
# Tracks"
/Jens

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips