Att torka flera saker samtidigt?

Kanske en basic fråga men hur som helst...

Köpte en tork för ett tag sedan för att slippa torka i ugnen. Hur funkar det att torka flera saker samtidigt i en tork med flera lager? Kommer det att ta smak av varann eller går det bra?

Egentligen är det väl bara att testa men jag frågar hellre.

Hej Daniel!

Jag använder mig av min svamptork från OBH då jag torkar, den har 5 våningar och fungerar utmärkt att torka i, man bör dock ångblanchera grönsakerna innan torkning.
Blandar div grönskar på de olika våningarna och kör på i 8-12 timmar. Då jag torkar skinka för att göra chips så torkar jag det för sig själv för att smaken inte ska övergå till grönsakerna (gjorde den missen första torkningen) och luktar rökt efteråt. Smakade dock gott då jag blandade ihop allt i en gryta :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips