Asaklitt 65 liter ryggsäck

Har varit och klämt lite på clasohlssons ryggsäck för bara 349kr, den såg ju faktiskt inte alltför dålig ut konstigt nog. Men misstänksam är man ju, deras 50 liter med samma märke kostar 599kr...varför? Jag har mailat dom och frågat, kan posta svaret här sen.

Min fråga är; Har någon faktiskt köpt en sånhär och utsatt den för lite påfrestningar, och var den ok?

Undviker helst svar som går ut på att man MÅSTE köpa en ryggsäck för 5000kr om man vill ha nåt som inte kraschar första dagen...vet att det inte är sant nämligen, även dyr utrustning kan vara dålig, och billig kan vara bra.

Om inte annat kommer jag köpa denna och kan rapportera hur lång tid det tar innan den pajar och hur det gick till.

Japp, köpte den precis när den kom ut på marknaden. Hade inte så stora förhoppningar om den p.g.a priset. Men har nu använt den under två vandringar med full packning, hittills är den faktiskt helt ok, sitter skönt och så. Åker upp till Sarek om två veckor, får se hur det går då.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nu är den inköpt, dom verkar gå åt för nu var det här den sista dom hade kvar och det hängde minst 4st där för ett par dagar sedan. Innan dess har den varit slut under lång tid i affären...så många därute måste ju ha dessa.

Kollade över den noga, tycker den verkar vara helt ok sydd, lite lösa trådar här och där men dom hör inte till någon söm utan är bara "rester", sånt som finns på i princip allt. Jag hittade då inget som tyder på att den skulle vara dålig vid första anblick.

Hade en del prylar med mig hem så jag packade den med dom och drog på mig den, enda nackdelen för mig är att jag nog har för lång rygg för den här ryggsäckens kapacitet, även när den är på XL i axelbandsinställningen. Jag tycker den ser så jävla lång och stor ut när jag håller den i handen, men när jag har satt på mig den och ställt in allt som det ska vara ser den ut som nån fluglort på min rygg och höftstöden sitter en aning för högt upp för att det ska vara optimalt.

Får se hur storleken verkar när det är dags på riktigt, om det är ett problem. Den är i.a.f snygg!

Har också kollat på den, skriv gärna en recension sen. I Växjö rear dom annars ut 50-literssäcken för 299:- nu men den är borttagen från webshoppen, kanske inte finns kvar på många ställen.

Jag har också sett den och tycker den verkar prisvärd. Tillverkarna av den där säcken har antagligen ganska lång erfarenhet av ryggsäckstillverkning.

Den lider som många andra billiga säckar av en överlastning av mer eller mindre slumpmässigt utslängda detaljer. Men det är ju bara att sätta saxen i den om man så vill.

Jag kör mitt nuvarande ryggsäcksmantra:
om man bär lätt så spelar faktiskt inte ryggan så jäkla stor roll. :)

Får man fråga hur lång du är?
Är själv 195cm och är på jakt efter en prisvärd rygga.

har fått lite blodad tand på friluftslivet och tyckte denna verkar passa min plånbok ganska bra då man är relativt nybörjare inom friluftsliv och behöver köpa en hel del grejer.

Nu är den inköpt, dom verkar gå åt för nu var det här den sista dom hade kvar och det hängde minst 4st där för ett par dagar sedan. Innan dess har den varit slut under lång tid i affären...så många därute måste ju ha dessa.

Kollade över den noga, tycker den verkar vara helt ok sydd, lite lösa trådar här och där men dom hör inte till någon söm utan är bara "rester", sånt som finns på i princip allt. Jag hittade då inget som tyder på att den skulle vara dålig vid första anblick.

Hade en del prylar med mig hem så jag packade den med dom och drog på mig den, enda nackdelen för mig är att jag nog har för lång rygg för den här ryggsäckens kapacitet, även när den är på XL i axelbandsinställningen. Jag tycker den ser så jävla lång och stor ut när jag håller den i handen, men när jag har satt på mig den och ställt in allt som det ska vara ser den ut som nån fluglort på min rygg och höftstöden sitter en aning för högt upp för att det ska vara optimalt.

Får se hur storleken verkar när det är dags på riktigt, om det är ett problem. Den är i.a.f snygg!

Den (min) väger 2100g...

...på hushållsvågen... lite småsvajjigt dock

...eller min dotters skall jag säga - ja Martin, det blev en sån :eek:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips