Asaklitt 65 liter ryggsäck

Har varit och klämt lite på clasohlssons ryggsäck för bara 349kr, den såg ju faktiskt inte alltför dålig ut konstigt nog. Men misstänksam är man ju, deras 50 liter med samma märke kostar 599kr...varför? Jag har mailat dom och frågat, kan posta svaret här sen.

Min fråga är; Har någon faktiskt köpt en sånhär och utsatt den för lite påfrestningar, och var den ok?

Undviker helst svar som går ut på att man MÅSTE köpa en ryggsäck för 5000kr om man vill ha nåt som inte kraschar första dagen...vet att det inte är sant nämligen, även dyr utrustning kan vara dålig, och billig kan vara bra.

Om inte annat kommer jag köpa denna och kan rapportera hur lång tid det tar innan den pajar och hur det gick till.
 
Japp, köpte den precis när den kom ut på marknaden. Hade inte så stora förhoppningar om den p.g.a priset. Men har nu använt den under två vandringar med full packning, hittills är den faktiskt helt ok, sitter skönt och så. Åker upp till Sarek om två veckor, får se hur det går då.
 
Nu är den inköpt, dom verkar gå åt för nu var det här den sista dom hade kvar och det hängde minst 4st där för ett par dagar sedan. Innan dess har den varit slut under lång tid i affären...så många därute måste ju ha dessa.

Kollade över den noga, tycker den verkar vara helt ok sydd, lite lösa trådar här och där men dom hör inte till någon söm utan är bara "rester", sånt som finns på i princip allt. Jag hittade då inget som tyder på att den skulle vara dålig vid första anblick.

Hade en del prylar med mig hem så jag packade den med dom och drog på mig den, enda nackdelen för mig är att jag nog har för lång rygg för den här ryggsäckens kapacitet, även när den är på XL i axelbandsinställningen. Jag tycker den ser så jävla lång och stor ut när jag håller den i handen, men när jag har satt på mig den och ställt in allt som det ska vara ser den ut som nån fluglort på min rygg och höftstöden sitter en aning för högt upp för att det ska vara optimalt.

Får se hur storleken verkar när det är dags på riktigt, om det är ett problem. Den är i.a.f snygg!
 
Har också kollat på den, skriv gärna en recension sen. I Växjö rear dom annars ut 50-literssäcken för 299:- nu men den är borttagen från webshoppen, kanske inte finns kvar på många ställen.
 
Jag har också sett den och tycker den verkar prisvärd. Tillverkarna av den där säcken har antagligen ganska lång erfarenhet av ryggsäckstillverkning.

Den lider som många andra billiga säckar av en överlastning av mer eller mindre slumpmässigt utslängda detaljer. Men det är ju bara att sätta saxen i den om man så vill.

Jag kör mitt nuvarande ryggsäcksmantra:
om man bär lätt så spelar faktiskt inte ryggan så jäkla stor roll. :)
 
Får man fråga hur lång du är?
Är själv 195cm och är på jakt efter en prisvärd rygga.

har fått lite blodad tand på friluftslivet och tyckte denna verkar passa min plånbok ganska bra då man är relativt nybörjare inom friluftsliv och behöver köpa en hel del grejer.


Nu är den inköpt, dom verkar gå åt för nu var det här den sista dom hade kvar och det hängde minst 4st där för ett par dagar sedan. Innan dess har den varit slut under lång tid i affären...så många därute måste ju ha dessa.

Kollade över den noga, tycker den verkar vara helt ok sydd, lite lösa trådar här och där men dom hör inte till någon söm utan är bara "rester", sånt som finns på i princip allt. Jag hittade då inget som tyder på att den skulle vara dålig vid första anblick.

Hade en del prylar med mig hem så jag packade den med dom och drog på mig den, enda nackdelen för mig är att jag nog har för lång rygg för den här ryggsäckens kapacitet, även när den är på XL i axelbandsinställningen. Jag tycker den ser så jävla lång och stor ut när jag håller den i handen, men när jag har satt på mig den och ställt in allt som det ska vara ser den ut som nån fluglort på min rygg och höftstöden sitter en aning för högt upp för att det ska vara optimalt.

Får se hur storleken verkar när det är dags på riktigt, om det är ett problem. Den är i.a.f snygg!
 
Den (min) väger 2100g...

...på hushållsvågen... lite småsvajjigt dock

...eller min dotters skall jag säga - ja Martin, det blev en sån :eek:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Frigganrickard ≈30 liter ryggsäck för långa personer Transportera 6
Lockheed Ul ryggsäck minst 65 liter för kvinnor Transportera 13
Elvah Lätt ryggsäck cirka 50 liter Transportera 10
A.yngve Fjällräven Rapa 75 liter - feedback Transportera 8
Bubbish Vandringsryggsäck för mig (198cm) och hur många liter. Transportera 16
linggon Kajka 75 liter vintertid? med hammockutrustning? Transportera 20
robinlu Ryggsäck på ca 50 liter. Transportera 6
Avarage Val av ryggsäck 65-75 liter för kvinna Transportera 17
Matthias87 Vandringsryggsäck 65-75 liter Transportera 39
Tord Hoppe "Ruggad" ryggsäck runt 40 liter? Transportera 23
Glännman Ny ryggsäck 40-50 liter bara fem alternativ kvar :-D Transportera 19
Sentient6 Ny (lätt) ryggsäck ca 40-45 liter Transportera 28
jonas72 ny rygga 50-60 liter Transportera 7
jotho Ryggsäck 75 eller 90 liter? Transportera 14
osedvanligt Enkel ryggsäck, ca 22-30 liter Transportera 8
KalleNL Ryggsäck ca 80 liter Transportera 4
såg letar efter en toppmatad ryggsäck på hundra liter. Transportera 17
skurken Feedback på dessa säckar? 75+ liter Transportera 4
hfw 40-50 liter säck - en tulipanaros... finns det ? Transportera 5
pellenilsson Takbox 480 liter Transportera 0
Kriga Hur många liter på ryggen? Transportera 69
rungo Lundhags v8 90 liter Transportera 5
niklaz Var får jag tag på en *grön* Fjällräven Kajka 100 liter? Transportera 4
Mathias PHS 65 eller 75 liter? Transportera 5
Patriksg Hur många liter? Transportera 7
NiklasGr9 Ny ryggsäck 75-85 liter Transportera 0
akta Rygga ca 35 liter med många fickor? Transportera 9
Superolle2 70+5 Liter Transportera 6
meurt 75 liter Transportera 3
ctve8n Ny rygga 70 liter Transportera 18
anoc Ryggsäck: Tatonka Bison 90 Liter Transportera 5
macgunde Innersäck till Klättermusen Gungner Kev 40 liter? Transportera 3
alven Sidfickor ca 10 liter Transportera 13
brigas Osprey exposure 50 liter -omdömen? Transportera 2
brigas Bergans helium 55 liter Transportera 8
alven Ryggsäck ca 55 liter Transportera 3
johan5588 -Vandringssäck 80-100 liter, tips ? Transportera 43
smilla Lundhags Spirit 50 el 60 liter ? Transportera 4
NinjaNisse Inköp av ryggsäck runt 80 liter Transportera 4
Gardsiö Ryggsäck Everest 55 liter Transportera 3
ponli 90 eller 110 liter? Transportera 21
highlandpark Dagtursäck - antal liter? Transportera 10
lassep Tips på ryggsäck, ca 90-100 liter? Transportera 23
ebh Ryggsäckar ca 30 och 70 liter, vad skall man köpa? Transportera 14
orbin 80-90 liter ryggsäck under 2000:-??? Transportera 3
Sven Hedin 50 liter Transportera 0
Ramryggsäck runt 35 liter Transportera 3
niking Bra ryggsäck runt 40-45 liter för sportiga aktiviteter Transportera 2
niking Är detta framtidens "ryggsäck"? Transportera 79
Martes Hjälp, min ryggsäck stinker! Transportera 21

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.