God fortsättning på det nya året! /Jampa
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Årets första tur
- Trådstartare jampa2
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
nä, nu är det slutpaddlat för säsongen. Dalälven är isbelagd där vi bor, liksom alla sjöar.
Till veckan ska jag börja så smått med Isfjordbygget i stället, var och köpte material till
spantmallarna i Måndags. Har tillbringat dagen med att söka info på nätet om andra byggen,
finns mycket att studera.Somliga har gjort otroligt fina dokumentationer om sina byggen.
Har nu också pressat byggbeskrivningen som kom med ritningarna, det finns nog
några frågetecken att räta ut, men det löser sig.
Till veckan ska jag börja så smått med Isfjordbygget i stället, var och köpte material till
spantmallarna i Måndags. Har tillbringat dagen med att söka info på nätet om andra byggen,
finns mycket att studera.Somliga har gjort otroligt fina dokumentationer om sina byggen.
nä, nu är det slutpaddlat för säsongen. Dalälven är isbelagd där vi bor, liksom alla sjöar.
Har du inte tittat på Ulf Johanssons byggen så har du missat något!
Han håller just på att börja ett nytt men de tidigare finns kvar att kika på också.
http://www.johanssonkajak.com/
Vår premiär var rätt ok också
Paddlade en sväng i Budskär i Norra Halland. Isen höll på att lägga så vi fick bryta lite is på vägen in. En fin dag. Det visade sig att den nya kolfiber-Pagajen kräver lite mer träning. Jag gick tillbaka till granpinnen halvvägs.
Paddlade en sväng i Budskär i Norra Halland. Isen höll på att lägga så vi fick bryta lite is på vägen in. En fin dag. Det visade sig att den nya kolfiber-Pagajen kräver lite mer träning. Jag gick tillbaka till granpinnen halvvägs.
Bilagor
Dagen före lågtryckets ankomst fick jag äntligen tummen ur för min första tur 2009 - faktiskt min tidigaste premiär någonsin 
Det blev en liten krämsväng med bleke, strålande sol, -2° och en del nedisning här och var på både mig och kajaken... Men nu får det snart tina upp i några dagar, annars blir det omöjligt att sjösätta i den lilla viken vid kajakcontainern. Hursomhelst känner jag mig lite extra stolt över att jag vågade göra ett par standard- och stormrollar i det nollgradigt vatten. Kanske dags att avge nyårslöfte om att aldrig mer göra wet exit? :-D
Bilden är från rasten på St Klockeskärs utsida. Visst är det grant...
Det blev en liten krämsväng med bleke, strålande sol, -2° och en del nedisning här och var på både mig och kajaken... Men nu får det snart tina upp i några dagar, annars blir det omöjligt att sjösätta i den lilla viken vid kajakcontainern. Hursomhelst känner jag mig lite extra stolt över att jag vågade göra ett par standard- och stormrollar i det nollgradigt vatten. Kanske dags att avge nyårslöfte om att aldrig mer göra wet exit? :-D
Bilden är från rasten på St Klockeskärs utsida. Visst är det grant...
Bilagor
Liknande trådar
- Svar
- 6
- Visningar
- 5 M
- Svar
- 3
- Visningar
- 3 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips