Arcteryx theta sk pant

Funderar på denna byxa. Vill kunna ha den till skidåkning men även en regnig somma på fjället. Någon som har nån komentar?. Är det att föredra att ha hängsle eller ej?
 
Jag har ett par Theta SK. De är riktigt sköna till skidåkning då mjukskalsbyxorna blir för svala. Har egentligen inget att klaga på gällande dem, de är minst sagt trevliga. Dock skulle jag nog inte använda de på sommaren, dels för att jag vill ha en midjehög byxa då men även för att den har någon form av mjukskalstyg i ryggen. Jag tror det blir för varmt då. medan det på vintern skyddar ok oich värmer bra. Fråga gärna om det är något mer specifikt du undrar över.
 
Jag har Theta LT. Fungerar bra med kläder under och sitter bra. Du bör dock inte ha för stor mage. Men ska man ut på långa vinterturer bör man skaffa något annat, tror jag skulle bli vansinnig om jag var tvungen att ta av jacka och hängslen varje gång jag ska skita, det är inte utan att man saknar att ha dragkedja önda upp ibland.. Dessutom saknas fickor, den som finns är totalt värdelös, rymmer inget och öppnar sig för lätt.
 
Theta SK fungerar bra med en del kläder under. Bra är även att den finns i flera benlängder (har själv medium/tall vilken är lika smal som medium men lika lång som large. Avsaknaden av fickor är sällanm ett problem för mig, i de på magen kan man ha ett par nycklar och lite kontanter kanske. Vill man ha fickor och möjlighet till toabesök så är antingen Alpha SV eller Marmot Spartan Bib ett bättre val. Har använt mina i bl.a. Riksgränsen så nog fungerar de i sträng kyla.
 
har två par med arcteryx skidbyxa. den ena tror jag heter "alpha" och den andra "theta2.
Skillnaden mellan dessa(kommer inte ihåg vilken som ær vilken) ær att den ene tæcker upp till halv vægs øver magen, två SMÅ fickor, och ett litet bælte. denna har jag modifierat med blixtlås i "skrevet" før att toalett besøk om vintern skal bli lættare. kom bara i håg att du måste ha blixtlås i alla klæder om du vill utnyttja detta.

den andra byxan ær høgre både øver brøstkassen och ryggen, større fickor "napoleonficker", gummistrikk i midjan før att kunna stramma in. orginalt "skevblixtlås".

båda byxorna har långa blixtlåsar på benen och ær skøna att ha på seg nær det ær kallt.

de kan dock bli før varma att ha på seg nær tempen kommer upp i 0 grader eller varmare.(om man går) att bara åka skidor i dem ær de kanon!!!!

jag kjøpte dem før den fina vikten i førsta omgång.

robert
 
Jag funderar på att köpa mig ett par Theta SK då jag för ett tag sen blev ägare till en Beta AR jacka som jag är väldigt nöjd med.
Undrar bara hur de passar ihop med alpina pjäxor. De ser ju rätt smala ut i benen. Går de dra ner även med lite uppknäppta pjäxor när man går.
 
Jag har storlek 46 i skor till att börja med. De sluter tätt kring pjäxorna längst ner, så uppknäppta kan bli ett problem. Har du möjlighet så ta med ett par pjäxor till butiken och prova innan. Jag har använt mina till både vanliga slalompjäxor och randoneepjäxor och det har gått bra.

För övrigt har jag bara gott att säga om byxan. Den är fin och håller bra. Jag provade att aidklättra med den för någon vecka sedan och det syns knappt något slitage alls, trots skrapande mot klippväggar under flera timmar (dock med knäskydd utanpå). I vilket fall är det tumme upp som gäller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutat_17_06_20 gamla vs nya Arcteryx Theta AR Kläder 0
sandwichman Klättermusen Grim, Arcteryx Theta AR Kläder 15
flundval arcteryx Theta AR/LT? Kläder 1
Mr.H Arcteryx -SV Alpha Jacka Kläder 6
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
Punkt Arcteryx Atom AR Kläder 5
Micro553 Arcteryx Alpha Fl, Beta ZT eller Lyngen eller Fjällräven Kläder 6
LonelyWolf tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :) Kläder 21
skyspy Arcteryx Beta AR Kläder 4
pelka Arcteryx M's Atom LT Jacket? eller annat?? Kläder 6
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
xfredrikx Arc'teryx Alpha SV Glove Kläder 6
pelka Arcteryx Gamma MX Jacket Kläder 7
Napoleon Gore och Arcteryx AVRÅDER från Wash-In impregnering. Varför? Kläder 9
brigas Arcteryx gamma mx byxa Kläder 3
Joakim Ambrosson Smartwool och Arcteryx Kläder 14
linuspersson77 Arcteryx BETA AR jacka - Klättermusen Einride Kläder 2
Martin Fjäderlätt Arcteryx dyra? En myt! Kläder 36
Silverfox Arcteryx Kläder 1
joask202 Arcteryx Fission LT Pant Kläder 0
rannug Arcteryx Gamma SV, AR eller MX? Kläder 3
jonasfranz Arcteryx? Kläder 1
kungsleden Arcteryx gamma sv Kläder 7
mcpete arcteryx beta ar pants Kläder 1
0399 Arcteryx huvor Kläder 1
Nyman Klättermusen va arcteryx vs norröna Kläder 3
erolorhun ArcTeryx jackor? Kläder 4
Jonas_K4_9596 Norrøna Recon Jacket vs Arc'teryx Theta AR re"tysthet" Kläder 2
iLL3rN Vilken jacka skall man köpa - Ygg eller Theta Kläder 5
nickeB theta ar jacket Kläder 0
Friluftshemulen Tierra Lite track convertible pant Kläder 1
Swift Tierra Ace Pant Kläder 6
Tannjel Skalbyxor, Tierra ROND PANT Kläder 0
Johan123 Lundhags Avhu Pant - Myggsäkra stretchpaneler? Kläder 5
Almgren Haglöfs L.I.M Proof Pant , nått att ha? Kläder 15
Glännman Lundhags Bielne pant eller Norröna Svalbard Cotton pants Kläder 1
oloeve Haglöfs Ares pant Kläder 0
username2 VM Flight Pant på vintertur? Kläder 0
rJohansson Lundhags Traverse Pant eller Fjällräven? Kläder 22
niklasaxelsson Lundhags Authentic Pant Kläder 2
100826 Haglöfs ruggad mountain pant. Kläder 5
Tangentbord Haglöfs Rugged Mountain Pant, benlängd osv. Kläder 0
G.S Haglöfs Vassi Parka & Pant 2012/2013 Kläder 3
JohannaXX Marmot Precip Full Zip Pant - 100 % vattentäta? Kläder 7
pelka P3 ZENITH PANT och RESPONSE PANT? Kläder 0
scandiaca Klättermusen Gere Pant storlek? Kläder 15
sweden_faltboot Var köpa Northface Mountain Pant Kläder 0
The North Face M Redpoint Pant - kvalitet eller snarare brist på Kläder 4
realout Tierra Piedra Pant Kläder 0
Info Erfarenheter av Mountain Hardwear - Mesa Convertible Pant? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.