Arcteryx Bora 95L

Någon som har koll på vilken storlek på bärsystemet jag ska ha?
jag är ca 185 cm lång

ska jag ha regular då???

eller Large?

jag har provat en R.säck men kommer inte ihåg vilken storlek det vara på den:( jag har för mej att det var en regular jag testade.

ska kanske beställa en sån rygga,finns inga sånna här i stan.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skulle rekommendera att du ordnar på nåt sätt så att du kan prova(med vikter i) förre ett köp.
Testa gärna olika storlekar och ta god tid på dig!
Väldigt stor skillnad när den sitter som den ska och när den inte gör det. Jag är 184 och medium storleken passade inte alls, medan large sitter helt underbart. Det går även justera längden, men då väldigt begränsat. Som det nämndes tidigare så är storlekarna beroende av längden på ryggen och inte kroppslängden.

nu vet inte jag var du bor men är du inom rimligt avstånd till Göteborg så åk till fjällsport, min fru köpte en asterix rygga där och jag har aldrig varit med om bättre och kunnigare service, dom höll på i långt över en timme med vikter, inställningar, tillpassning av skenor osv. helt fantastisk service!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips