Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hejsan!
Är det någon här som har kunskap om vädersituationer i april på Nordkap, Kiruna , Storuman , när det gäller cykling? Är vägarna snöfria redan i april? Inte så många campingar för tältning som är öppna väl?
Tackar för era erfarenheter om detta=)
=)
Enligt prognosen så ska det snöa ca 15cm dagarna före 1april i Kiruna så möjligen i slutet av april men det är långt från säkert. Jag lägger på sommardäcken i maj och har 24 mil upp till Kiruna.
Tack för era inlägg. Ja då är det inte att räkna med snöfria vägar vid Kiruna ens i början av april. Får kanske tänka om. Snö vid sidan av vägen ingen fara , men cykla på snö/isigt med alla packning...njaaaa....
Tack för era inlägg. Ja då är det inte att räkna med snöfria vägar vid Kiruna ens i början av april. Får kanske tänka om. Snö vid sidan av vägen ingen fara , men cykla på snö/isigt med alla packning...njaaaa....
Det går inte riktigt säga. Det kan variera väldigt mycket år till år. Räcker med några få varma dagar så kan vägarna vara helt snö och isfria rätt fort. Jag bor i Norrland själv, dock inte så högt upp som Kiruna.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...