Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Det är så här det går till många gånger,han kan snart vara en politiker som vi ska lita på eller en annan myndighetsperson som står över oss andra människor.
Att personen i fråga är ett stort skämt/mytoman eller att sagda saker inte har ägt rum,det spelar som ingen roll...
Det är det som är så skrämmande.
Jag skulle inte ta emot människan som prao , aldrig någonsin heller fundera på att anställa en sådan värdelös typ.
 
2-3 dagar att värma upp sig efter att ha badat i -40 grader vatten. Mitt vatten brukar oftast frysa runt 0 grader, och då är det svårt att bada eller dricka det. Uppvärmningen går fortare än så när jag har tagit av mig de våta och kalla kläderna. Kanske vore något för JEN att ta efter? Inte alltid bra att torka kläder på kroppen.

Nu påstod han inget så konstigt som att vattnet var -40. Vi behöver inte tillskriva honom fler konstiga uttalanden än de han redan har gjort. Hela hans expedition talar för sig själv, inklusive hans expeditonssammanfattning med "Post Traumatic Stress Disorder" och "Lecture tours".

Mvh /Joel
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag hade lust att slänga ut TV:n när det framfördes som ~"525 dagar i tält" eller hur det uttrycktes. Han säger i varje intervju att han la sig på golvet hemma pga att han var förvirrad efter så lång tid ute. Hade inte han bl.a. flugit till New York och bott på hotell eller är *jag* helt förvirrad?
 
Det här visar ju att 99% av det vi läser inte stämmer.
Media vill inte ge läsarna en verklig och grävande historia. Det räcker att titta på JEN när han pratar. Han har något tick då han djupandas stup i kvarten och sätter tungan i kinden, fråga är om detta är ett trick för att få in mer syre i hjärnan medan han smider nya lögner på löpande band.

Upptäcksresande verkar ju slå hårdare än expeditioner nu. Frågan är vad han upptäckte?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Med hans metodik gäller det att orka komma ihåg alla telefonkoder för att hinna boka resor och hotell för alla små avvikelserna. En prestation att gilla att resa så mycket på så kort tid!
Han inte bara bluffar han lever väl på det oxså. Vi andra gör ju helt fel. Ute i oväder gå mellan a och b, själva vi är ju helt ute, frivilligt och dessutom gillar vi det utan att få betalt för det. YMMV
 
Tänk om alla som faktiskt cyklat den här sträckan med tält och på egen hand utan följebil skulle få sitta i morgonsoffan och gotta sig, samt dra in en och annan sponsorkrona.

Istället för någon som ljuger om att han har gjort det.
 
Det här visar ju att 99% av det vi läser inte stämmer.
Media vill inte ge läsarna en verklig och grävande historia. Det räcker att titta på JEN när han pratar. Han har något tick då han djupandas stup i kvarten och sätter tungan i kinden, fråga är om detta är ett trick för att få in mer syre i hjärnan medan han smider nya lögner på löpande band.

Upptäcksresande verkar ju slå hårdare än expeditioner nu. Frågan är vad han upptäckte?

Födkroksmöjligheten som vi andra uppenbart bommat.
 
Jag hade lust att slänga ut TV:n när det framfördes som ~"525 dagar i tält" eller hur det uttrycktes. Han säger i varje intervju att han la sig på golvet hemma pga att han var förvirrad efter så lång tid ute. Hade inte han bl.a. flugit till New York och bott på hotell eller är *jag* helt förvirrad?

Ja alltså han har ju bott på hotell hela tiden förutom vid polerna (4 månader) och båtarna (ett par veckor). Så det borde bli över 12 månader i schyssta hotellsängar. Utöver det så avslutade han ju cyklingen den 7 maj och inledde Grönland ca 2 månader senare. Under den tiden var han i New York bland annat samt att han reste runt i Sydamerika och filmade. Och då bodde han knappast i tält. Glömde han säga det?
 
Satt i morgonsoffan på SVT, inte en kritisk fråga. suck. Gör som jag, maila dem med länk till tråden,

JEN faller in i samma fack som alla de andra kända svenska äventyrarna. De ska hyllas som entreprenörer men inte som upptäcktsresande eller klättare. Men som entreprenörer håller de Kamprad klass för det är inte dåligt att lyckas sälja sand i Sahara...
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.