alkoholfritt på turen

Strykarräven; sa:
Det finns ett "saftpulver" att köpa i en del "multikulturella" matvaruaffärer som säljer mat från mellanöstern bl a.

Apropå detta med alkohol i öl så tycker jag att en lättöl kan vara god när man är törstig, bra mycket godare än de helt alkoholfria alternativen. Men, då har jag förstås bara smakat de svenska fuskvarianterna. Starköl däremot smakar bra, med alkohol i.
¨

Om man låtsas/tror att man dricker alkohol, fast man dricker alkoholfritt lär man bli full ändå säger vissa.

Om det stämmer så måste det rimligtvis funka åt andra hållet med...inget mer letande efter alkoholfria alternativ behövs...

I nödfall får man väl dricka vatten, de e gott, särskilt med the och honung!!

//J

Om man låtsas/tror att man dricker alkohol, fast man dricker alkoholfritt lär man bli full ändå säger vissa.

Om det stämmer så måste det rimligtvis funka åt andra hållet med...inget mer letande efter alkoholfria alternativ behövs...

I nödfall får man väl dricka vatten, de e gott, särskilt med the och honung!!

//J

Vid blindtester där alla trott att de fått alkohol har merparten blivit fulla. När arrangörerna avslöjat alkoholhalten blir de plötsligt spik nyktra...

Har dock inte hört något om att det fungerar åt andra hållet.

Vet inte om jag syftar på samma studie, men en undersökning har gjorts vid en fest i Norge, med fyra referensgrupper: En som fick veta att de skulle få alkohol och också fick det, en som fick veta att de skulle få men inte fick det, en som fick veta att de inte skulle få men fick, samt en som fick veta att de inte skulle få och heller inte fick. (Hoppas nån fattade...)

Resultatet var att de som drack och var medvetna om det reagerade på samma sätt som de som blivit lurade att tro att de druckit, förutom att de som inte druckit nyktrade till desto fortare efter beskedet.

De som trott att de inte druckit reagerade också i princip likadant, förutom att de som druckit ovetande klagade på viss trötthet.

/Harald

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips