Alesjaure - Vistas - (Nallo) - Sälka
- Trådstartare quango
- Start datum
Det går ju även att kombinera genom att gå mot Tjäktja från Nallo, antingen fram till stugan eller genom att svänga av söderut mot passet och Sälka på en gång utan att tappa för mycket höjd. Stenigt och delvis brant, men vilt och vackert!
Det sista alternativet ska jag lägga på minnet för det känns ju som en riktig uppgradering av standard Abisko-Nikkaleden. Tyvärr kommer vi inte ha tid med den i år, ska prioritera en topptur på Keb. Men alternativet verkar ju göra att man får båda dalgångarna i en smäll. Har redan bokat resan men hade jag kommit på den hade jag nog klämt in en till dag eller två för att hinna.
Hur luftigt är det?
Det går ju även att kombinera genom att gå mot Tjäktja från Nallo, antingen fram till stugan eller genom att svänga av söderut mot passet och Sälka på en gång utan att tappa för mycket höjd. Stenigt och delvis brant, men vilt och vackert!
Ska jag stanna en natt i Nallo efter den korta sträckan från Vistas eller finns det lämpliga tältplatser på vägen mot Tjäktja eller Sälka? Tänker isåfall att jag kan njuta av omgivningen ett par timmar i Nallo för att sedan ta mig vidare på eftermiddagen. Är samtidigt sugen på att ta mig till Unna Räitastugan men vet inte om det är "värt" mödan?