Aldrig mer Naturkompaniet

Saxat från artikeln:
Att man valt att anmäla just Sasquatch beror på att man bandat två samtal där ägaren av Sasquatch säger rakt ut att han inte levererar varor till Outdoorexperten eftersom Naturkompaniet krävt detta.

Nu börjar det kännas som det finns lite belägg för TS påståenden. Ska bli intressant att se hur det blir.
 
Saxat från artikeln:


Nu börjar det kännas som det finns lite belägg för TS påståenden. Ska bli intressant att se hur det blir.

Men det finns ju endast en bandning av leverantören. Att de sen försöker slingra sig och skylla ifrån sig är ju naturligt. Bojkotta den som bojkottas ska
 
Det kan ju också handla om en enstaka säljares agerande och inte något som hela Naturkompaniet står bakom. Man ska akta sig för att anklaga på indicier, det är ofta inte så som det verkar.

Naturkompaniets butik i Örnsköldsvik är iallafall fantastisk. Har ALDRIG blivit tråkigt bemött men håller med om att priserna ibland inte är billigast. Jag klämmer ofta där och handlar på nätet men lika ofta köper jag i butiken. Outletdelen gör ju sitt till saken också.
 
Enstaka säljares agerande är naturligtvis arbetsgivarens huvudvärk, därom råder inget tvivel.

Det skulle ju däremot kunna vara Sasquatch som ljuger när de påstår att NK klämmer åt dem.

Det blir i förlängningen ett problem för NK - som de får lösa genom åtgärder mot Sasquatch...

Sasquatch borde däremot ligga risigt till i alla avseenden om bandinspelningen är så graverande som påstås.
Sasquatch skulle ju kunna anses ha hamnat i blåsväder oförskyllt om det är NK som j-vlas med dem, men det är ju förstås så att detta aldrig borde kunna ha lett till ett sådant telefonsamtal som det refereras till om Sasquatch hade agerat någorlunda korrekt.
Ett "korrekt" agerande hade förstås också kunnat vara att höja priset för de ÅF som säljer "för billigt" utan att ange vad anledningen till detta är. Det är väl antagligen så det oftast funkar, och då får de dominanta så som de vill, men ingen får reda på sakförhållandena.
 
något jag kan bli irriterad på är när man handlar en vara hos en butik för ex 2999 som jag gjorde, veckan efter var det rea på den och kostade nu 1699. hade dom vart schyssta och sagt att väntar du en vecka så är det rea på denna vara.

även om det är att be butiken om att förlora pengar så är det sådana saker som gör att jag alltid handlar hos vissa butiker om och om igen. Är inte alls ovanligt att dessa butiken ger mig en heads up på en rea.
 
Hmmm

"Kalle Kula

Login/Användarnamn:
mintermos

Medlem sedan:
2012-01-04 11:54:54

Senast inloggad:
2012-01-04 12:15:34

Intressen:"

Hmmm en person skapar ett konto och är inloggad ca 20 min och skriver ett inlägg och kommer aldrig mer igen.

Den här termos killen är en bluff, men inte diskussionen!
Det är bra att vara prismedveten och leta lite innan köp samt att vara kritisk mot butiker och tillverkare. Allt ifrån barnarbete till miljöförstöring och karteller är vanligt i alla branscher.
Bara medvetna konsumenter kan motverka detta.
 
Gissar att personen är aktiv på forat och är sur på NK.
Men ibland vill man inte lägga ett ämnefrån eget konto som man kan gissa kan å samma reaktion som en liter bensin på brasan. I stället för att skita i och posta, så skapar man ett konto som bara ska användas för att just posta detta ämne.

Min gissning i varje fall...
 
Intressant och skrämmande läsning

Naturkompaniet fyller i mina ögon ett syfte för dom som behöver rådgivning av kunnig personal. Jag betalar hellre en slant extra - oavsett om det handlar om bildelar, musikinstrument, eller om kläder - på ett ställe där jag kan få bra information, tips och rekommendationer istället för att ödsla dyrbar tid på forum där vissa insnöade individer med starka åsikter ger rekommendationer om de fåtal produkter dom testat på område. Sedan kan jag gå hem med min vara som jag fått titta på, klämt på, fått berättat alla smarta detaljer, testat så den passar min kroppstyp etc. På internet får jag hem en vara som alltid har lika perfekt produktbeskrivning utan att ställas i jämförelse med andra produkter. Inte heller något krångel med posten som mellanhand.

Jag är även förvånad att fler inte ser problemet med prispressandet. Internetbutikerna kan sänka sina marginaler eftersom dom slipper personalkostnaden för kundbemötande, butiksinredning och exponering, hyra för centralt lokaliserade lokaler mm. Detta prispressande stöter bort fysiska butiker (där kunniga säljare kan hjälpa rätt produkt till rätt kund/användningsområde) och jag skulle kalla denna prisdumpning för rent varumärkessabotage - Ribban läggs betydligt lägre för vad en pannlampa/känga/byxa får kosta. Helt plötsligt måste företagen skära ned på personal, flytta produktionen till Asien, materialen måste bli billigare för att möta prissättningen så kvalitén blir sämre, varumärkena har inte råd att ha personal på plats som kontrollerar produktionen, lokalkostnaderna måste sjunka så "...fan, skit i filter - vi spolar ut avfallen i havet i detta U-land", arbetsvillkoren försämras, och här hemma blir vi utan jobb.

...måste jag fortsätta?

En tröja kostar att sy, en känga kostar att lästas. Jag tänker i alla fall inte bidra till bland annat ökad miljöförstöring, sämre arbetsvillkor och färre svenska och europeiska jobb. Alla vuxna människor handlar såklart vart dom vill men glöm inte systemtänket. Klaga då inte heller på dålig kvalitet, asienproducerat eller arbetslöshet (inte bara friluftsbutikerna detta gäller utan samhället i stort). Självklart blir Naturkompaniet oroliga när det prispressas - det borde ni också bli. Gå gärna in och läs deras miljöarbete och miljöpolicy på deras hemsida.

God kväll
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
fredrikalm Aldrig mer haglöfs Butiker och leverantörer 18
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
langby Fenix Outdoor Group vill köpa amerikanskt friluftsföretag - någon som vet mer? Butiker och leverantörer 3
Lilla Blå Nån mer som ska till GetOuts mässa Fair Enough i helgen? Butiker och leverantörer 9
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.