Jo, en sådan har jag, gasslattar är inget problem. Det handlade som sagt om den där (så gott som) oanvända flaskan som åker med ut år efter år...![]()
Förlåt en dum fråga kanske men, vad är det för adapter?
Och var kan man finna en sådan?
Jo, en sådan har jag, gasslattar är inget problem. Det handlade som sagt om den där (så gott som) oanvända flaskan som åker med ut år efter år...![]()
En koppling som gör att du kan hälla över kvarblivna restslattar ur Lindal-gängade behållare
till en Lindal-gängad gasbehållare (tom eller med restslatt) - som på så vis blir som återfylld.
T.ex. den här.
Det gäller bara att inte överfylla mottagaren, man måste veta/begripa vad man håller på med...
Och man måste ha noterat vad den mottagande behållaren vägde exakt när den levererades
fabriksfylld. Vattenfast tuschpenna!!! Då går det att återfylla till samma vikt. På grammet när...
/Odd
Ett smart trick kan vara att ha en Primus Wintergas-behållare som återanvänd mottagarbehållare,
den har ju läskpappersinsidan som förbättrar förgasningen i lite låga temperaturer...
Det låter ju rimligt men var ändå nyfiken då jag antar att gasen inte kommer från ett hål i marken direkt ner i flaskan utan antagligen processas på något sätt först.
Du behöver nog inte vara orolig, den lär fungera så länge du lever, utan problemJo, en sådan har jag, gasslattar är inget problem. Det handlade som sagt om den där (så gott som) oanvända flaskan som åker med ut år efter år...![]()
Och om man inte litar på att man efter ett decennium kommer ihåg på grammet när vad flaskan vägde kan man skriva ned det på en lapp.Du kan ju väga behållaren vart 10e år och se om det är någon skillnad.
Ännu bättre är att som jag skrev i den här tråden redan i augusti 2021:Och om man inte litar på att man efter ett decennium kommer ihåg på grammet
när vad flaskan vägde kan man skriva ned det på en lapp.
Jag väger även efter tur och skriver upp på tub hur mkt kvar och hur mkt vatten man kan värma upp enligt senaste turen med samma brännareÄnnu bättre är att som jag skrev i den här tråden redan i augusti 2021:
" man måste ha noterat vad den mottagande behållaren vägde exakt när den levererades
fabriksfylld. Vattenfast tuschpenna!!! " Det gäller alla campinggasolbehållare man köper in
oberoende om de avses återfyllas eller ej. Lappar har en tråkig vana att försvinna över tiden...
Med vanan att notera färskvikten - så är det alltid lätt att avgöra hur mycket som är kvar.
/Odd
Det tycker jag låter ohälsosamt.Är det någon här som har roat sig med att provtrycka en vanlig 100 eller 230 grams gasbehållare tills den brister för att verkligen testa vad som är max dom klarar av?