Åka till alaska

Det där med den svindyra bilförsäkringen. Du har inte lärt känna någon där som skulle vara intresserad av att dela bil med dig? Du använder den 1 månad per år och hen 11 borde väl vara ett intressant upplägg för den andra parten. Svårt hur man ska dela det ekonomiska förstås.

Det där med den svindyra bilförsäkringen. Du har inte lärt känna någon där som skulle vara intresserad av att dela bil med dig? Du använder den 1 månad per år och hen 11 borde väl vara ett intressant upplägg för den andra parten. Svårt hur man ska dela det ekonomiska förstås.

Kan hyrbil vara ett alternativ om du ska använda den så sällan?

/Patrik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mycket intressant!

Hej!

Jag har läst tråden och är mäkta imponerad över ditt mod att köpa tomt och bara åka över sådär. Grymt! :cool:

Jag är själv en riktig skogsmulle som älskar fiske, fjälluft och vackra vyer! :) jag bor uppe i nordligaste Lappland. Men jag börjar bli leds på att ha fel efternamn här uppe och få allt man bygger/lämnar i fjällen nerbränt av vår stackars urbefolkning.

Så detta verkar jhu vara ett häftigt alternativ!

Men hur går det till?

Finns det någon "building code" man måste ansöka/hålla sig till om man vill bygga en liten timmerstuga på 20m2 på mark man köpt?

Får man köpa mark hur som hellst i alaska som en Svennebanan?

Hur gick din "mark-affär" till?

Finns det något mer man bör tänka på?

Mvh Johan

Har fått nya grannar . Sålt allt dom äger och ska bli självförsörjande . Dom har sågverk och jag har fått massa plank så jag bygger för fullt , pengar vill dom inte ha får hjälp dom med något

Bilagor

• IMG_20190903_124220.jpg
    IMG_20190903_124220.jpg
    87.5 KB · Visningar: 953

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips