Åka till alaska

Staten äger flera gruvor och så har dom oljan och allt vilt och fisk är statens .
Fastighet skatten är högre än Sverige ca 40000kr/året för ett enplans hus inne i staden . Ca 5000kr/året för ett liknande hus i skogen = marknads värdet .

OK. Men du jagar ju. Måste du då betala en hög avgift för jakträtten eller hur går det till?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det blir ju inte staten rik på. Så det har alltså inga större inkomster från viltet heller?

Och ursäkta att jag blev arg. Men jag kastade inte skit. Jag försökte fösvara dem som fick skit kastat på sig. Men vi lämnar det ämnet ;)

Det blir ju inte staten rik på. Så det har alltså inga större inkomster från viltet heller?

Och ursäkta att jag blev arg. Men jag kastade inte skit. Jag försökte fösvara dem som fick skit kastat på sig. Men vi lämnar det ämnet ;)

Alla ska kunna överleva billigt .
Men om du som utlänning ska jaga stora djur så får du betala Up till 30000 kr för ett djur .
Fisket kostar 1500kr/år

Haha...
Och de som är arbetslösa får skylla sig själv...
Och de som arbetar på flera jobb för låga löner får skylla sig själv...
Och de som är sjuka får skylla sig själv...

Haha...
Och de som inte vill ta ett lågavlönat jobb för att man får ut mer i bidrag slipper man. Det är den stora anledningen till att medelklassen (de som driver runt samhället) har bättre levnadstandard i USA.

Men hallå! Starta en ny tråd i offtopic-forumet för att diskutera USAs socialpolitik och dess fördelar och nackdelar. Förstör inte den här tråden, tack!

Jäkligt bra där DoktorGlas. Skulle verkligen vara skönt om den här tråden fick vara sig själv. Den har pågått under lång tid den är intressant. Själv läser jag om dessa äventyr med nöje. Tycker bilderna ser fina ut. Speglar människor aktiviteter inställningen till friluftslivet på ett personligt sätt.

Bosse

Var ni ute på expeditioner sen?

Lägg upp bilder om ni tog

Träffade denna lirare igen i Fairbanks och lite andra original på väg söderut

Bilagor

• 20180905_200623.jpg
    20180905_200623.jpg
    47.2 KB · Visningar: 640

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar