Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ser väl ut som en typisk ungkarlslya
Det verkar inte vara så trevliga omgivningar, kan tänka mig vad som flyger omkring i björkskogen.
Lite mer bilder på området vore kul.
Myggfritt och knottfritt nästan..
Hela området är skogsbelagda berg och dalar med lån älv
Vi är på 400m asl men omgivande terräng kankse går uppåt 600m asl - fint som fan när man får utsikt.
Idag blir det fiskeexpedition iaf , morgon här nu och grizzlyn har inte hämtat sig en fru o vi som springer lmkring här uppklädda som prinsessor och väntar på att bli den utvalda - snyft.
Jävla massa höjdmetrar idag i tääääät granskog 45-60 graders lutning längs en å- bara dom 4 senaste timmarna....vi stack imorse zulu time
Björnskitar,älgskitar och varg lr coyote spår - dagens enda ripa blev skrot då hagelsvärmen var lika stor som fågeln pga skjutavstånd.
Annars har det var fågelbröst varje dag
Kanske aningen OT men jag ramlade över en fascinerande cykeltur med insprängda vandringar. Storslagna landskap glaciärer mm https://youtu.be/juM3ZOIALa8 en hel sommars äventyr från Anchorage via Klippiga bergen och Banff till Alberta. 700 mil cykling nedklippt till 18 min. Sevärd!
Med tanke på att bilden på hans Facebook-sida (inlägget 31 augusti) visar honom själv, hans bror samt Mattis så känns det som en ny säsong av Monsen, Monsen och Mattis håller på att filmas.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...