Äta upp sig innan vandring

Sen en tid sen har jag börjat med 24h fasta ett par gånger i veckan, och jag upplever faktiskt att jag fungerar mycket bättre i fastande tillstånd, jag blir klarare i huvudet, rappare i kroppen och har allmänt mer energi, sen sover jag otroligt mycket bättre på tom(mare) mage.

"Upplever" är nog nyckelordet. Vår hjärna är jättebra på att lura oss.

Det är bara att gå ut på krogen och kolla vad t.ex. alkohol gör med folk, alla upplever att de själva blir skitsnygga och hur charmiga som helst, men den nyktra omgivningen upplever inte riktigt samma sak...
 
"Upplever" är nog nyckelordet. Vår hjärna är jättebra på att lura oss.

Det är bara att gå ut på krogen och kolla vad t.ex. alkohol gör med folk, alla upplever att de själva blir skitsnygga och hur charmiga som helst, men den nyktra omgivningen upplever inte riktigt samma sak...

...om man nu inte ÄR skitsnygg och hur charmig som helst. :)
//Peter
 
"Upplever" är nog nyckelordet. Vår hjärna är jättebra på att lura oss.

Det är bara att gå ut på krogen och kolla vad t.ex. alkohol gör med folk, alla upplever att de själva blir skitsnygga och hur charmiga som helst, men den nyktra omgivningen upplever inte riktigt samma sak...

Det är därför det är en fördel om alla är lika onyktra på krogen.
 
"Upplever" är nog nyckelordet. Vår hjärna är jättebra på att lura oss.

Det är bara att gå ut på krogen och kolla vad t.ex. alkohol gör med folk, alla upplever att de själva blir skitsnygga och hur charmiga som helst, men den nyktra omgivningen upplever inte riktigt samma sak...

Det där gäller inte mig, jag har full koll på läget och är hur charmig som helst när jag är full!
 
"Upplever" är nog nyckelordet. Vår hjärna är jättebra på att lura oss.

Det är bara att gå ut på krogen och kolla vad t.ex. alkohol gör med folk, alla upplever att de själva blir skitsnygga och hur charmiga som helst, men den nyktra omgivningen upplever inte riktigt samma sak...

Framför allt upplever man väl att alla brudar blir skitsnygga och hur charmiga som helst :)
 
Alkohol har alltid varit närmaste vägen till intressen......även för det i nyktert tillstånd helt ointressanta. Alltid lika kul att gå ut helnykter och se andra göra bort sig.
 
Varför bara mat?

Om man nu ändå ska äta upp sig kan man ju även dricka upp sig, så slipper man bära på en flaska wisky med ;)
 
Jag har deltagit i en överlevnadsvecka utan mat i det militära, jag kan säga att det är inte enkelt att bära tung rygga långa sträckor och navigera med kolhyderatbrist i fjällen du blir helt enkelt tillfälligt dum i huvudet. Hungerkänslan går över efter 24h men du blir svag och sover dåligt, dessutom fryser man lätt och riskerar att gör riskfyllda och ogenomtänkta beslut, -4-5 kg på en redan deffad kropp trots att vi konstant försökte äta bär och svamp som fanns i naturen. Testa gärna men ta med överlevnadsmat och multivitaminer.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...