Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det finns visst lite lättare leder borta tv på Hägefjell !
Varsågod hämta led beskrivningar via BKKs forum el kolla nytursboken på Nisser Camping.
Om det är torrt vet jag dock ej, inte vart där i år.
/JO
Vi gjorde ett försök på Damokles, men råkade klättra leden till vänster istället Lost in translation. Mkt trevlig led, och betydligt torrare än vattenruschkanorna till höger.
Apropå svårt hitta led !
Vad tycker ni?
På vad sätt är acceptabelt markera var led startar!
Tyskarna målar gärna namn.
Själv vart tveksam till detta o bara gjort litet röse ibland.
Känner man till berget är det ej svårt hitta men många verkar komma fel!?
Kanske dax göra ngt bättre så folk hittar?
/JO
Apropå svårt hitta led !
Vad tycker ni?
På vad sätt är acceptabelt markera var led startar!
Tyskarna målar gärna namn.
Själv vart tveksam till detta o bara gjort litet röse ibland.
Känner man till berget är det ej svårt hitta men många verkar komma fel!?
Kanske dax göra ngt bättre så folk hittar?
/JO
Visst är det lurigt att hitta instegen när man är ny på klippan. Även om jag numera hittar ganska bra personligen så har jag inga problem med att man skriver namnet vid insteget lite diskret. Alla som går längs klippan är ju klättrare och nästan alla har problem att hitta instegen. Det stör ju inte direkt någon...
Tydligen gled mannen avsvaen högst upp på Tyrion.
Fallet blev långt då en friend lossnade.
Han kunde själv klättra upp till en hylla ovanför o göra stand.
Därefter helikopter räddad för kontroll på sjukhus.
Inget brutet o tydligen mår han bra !
/JO
Skönt att höra. Det blev inte av att vi åkte denna gång pga min reppartners familjeangelägenheter. Kanske lika bra, det blir lätt lite dålig stämning när sånt där händer. Han måste ha haft en del tur om han mådde så pass bra så att han kunde klättra en bit på egen hand.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar